mintmetrics

Astazi, pentru tine, proprietarul unui magazin online, este foarte important sa stii in fiecare moment cum interactioneaza business-ul tau cu internetul si aici ma refer la principalele surse de trafic organic SEO & Social Media.

MintMetrics este aplicatia online care iti masoara impactul SEO & Social Media asupra magazinului tau sau asupra oricarui site, blog etc. Stii ca online trebuie sa-ti masori si optimizezi eforturile si investitiile in marketing si promovare ante click si post click. 

Cand spun ante click ma refer la eforturile necesare pentru a obtine cele mai bune rezultate in Google pentru anumite cuvinte cheie, care sa genereze cel mai bun trafic si totodata un numar mare de vanzari, dar si la strategia de comunicare in social media, mai exact cresterea comunitatii pe Facebook si imbunatatirea interactiunii cu fanii brandului tau.

ROI-ul este cel care conteaza si intereseaza pe toata lumea, dar pana sa ajugi acolo e nevoie de trafic, aici intervine monitorizarea si optimizarea post click. Analizand sursele de trafic si comportamentul celor ajunsi in magazinul tau, poti lua cele mai bune decizii de marketing care pot viza atat imbunatatiri ale campaniilor de promovare, cat si anumite imbunatatiri de UX in site.

Monitorizarea Cuvintelor Cheie 

monitorizare cuvinte

Momentan, monitorizarea cuvintelor cheie se face zilnic, iar cu ajutorul Google Analytics inca se poate masura impactul cuvintelor respective asupra traficului din site, dar si asupra comportamentului vizitatorilor (numar de pagini vizitate, timp petrecut in site, bounce rate). Odata cunoscuti acesti metrici, poti lua decizia de a continua sau nu promovarea pentru respectivul cuvant.

Da, avem si o solutie pentru momentul in care traficul not provided va fi de 100%. 

Adaugarea cuvintelor cheie spre monitorizare este extrem de simpla si se poate face in doua moduri: un simplu click pentru cuvintele importante, preluate din Google Analytics sau adaugarea manuala a unei liste. 

Trebuie stiut ca intr-un proiect SEO, competitorii sunt in functie de cuvintele cheie, nu de un anumit site, spre exemplu pentru 10 cuvinte cheie, poti sa ai 50 de competitori diferiti. Am dat ca exemplu multiplu pentru ca in MintMetrics poti adauga pana la 5 concurenti per cuvant cheie. La fel adaugarea acestora se face in doua moduri : 1) adaugarea manuala a unui site, 2) adaugarea dintr-un singur click din lista rezultatelor afisate de noi (practic ai lista cu top 50 pozitii in Google, din care poti alege cei 5 competitori).

competitori cuvinte cheie

Daca si cat aport aduce social media in buna pozitionare a cuvintelor cheie pe Google, poti sa vezi si tu. In aplicatie se afisaza fiecarui link, informatii legate de social media shares, Alexa Rank, informatii legate de autoritatea domeniului: moz rank, moz trust, numar de back link-uri si numarul de domenii care care fac trimitere spre magazinul tau sau cel al concurentilor (aceste informatii sunt preluate din MOZ ex SEOMoz).

Posibil ca pe viitor sa imbunatatim sursa de preluare backlink-uri, dar momentan ajuta mult sa-ti faci o idee de pozitionare intre magazinul tau si concurentii tai.

Impactul Social Media In Magazinul Tau

Nu cred ca mai exista azi magazine online care sa nu foloseasca retelele sociale in strategia lor de marketing. Daca o fac sau nu corect, iar eforturile se transforma cel putin in trafic, vedem in continuare.

Daca folosesti social media in promovarea unui magazin, atunci magazinul tau trebuie sa fie corect optimizat pentru acest lucru. Mai exact, este obligatorie prezenta butoanelor de social share intr-un loc cat mai vizibil, pe urma optimizarea tehnica, astfel incat link-ul unui produs distribuit pe o retea sociala sa preia corect imaginea si numele produsului respectiv.

Cu MintMetrics vezi evolutia social share asupra produselor din magazinul tau sau al articolelor dintr-un blog. 

evolutie social shares

Aceasta imagine reprezinta evolutia GPeC.ro in social media incepand cu 1 mai 2013. 

Da, cu aceasta aplicatie poti monitoriza si magazinele concurente, momentan analiza se face pe baza unui sitemap.xml pe care trebuie sa-l aiba orice site. Te ajuta sa stii la ce produse interactioneaza vizitatorii magazinelor concurente ? Stii ca o parte dintre acestia sunt si vizitatorii magazinului tau ? Stii ca utilizatorii au comportamente diferite de la un site la altul ? 

Poate fi interesant sa vezi cum la un site concurent, care vinde exact aceleasi produse ca si tine, vizitatorii utilizeaza mai mult functiile de social share. Ce poti sa faci in acest caz ? Sa analizezi mai mult acel site, sa vezi unde au pozitionate optiunile respective, sa vezi la ce calitate si cat de mari sunt imaginile folosite sau cat de mare este comunitatea lor de fani. 

Impreuna cu echipa ta poti sa ai cea mai buna parere despre noul site, dar feedback-ul important este de la vizitatorii acestuia.

produs social shares

Precum in cazul cuvintelor cheie, si monitorizarea social media shares se face zilnic, iar in cont ai coloana evolutie, care iti arata eventualele modificari la nivel de URL din ultimele 30 de zile. 

Statisticile la nivel de pagina, iti arata istoricul acelui link, dar si traficul generat de acesta din retelele sociale. Acum poti urmari mai simplu efectul unei campaii pe retelele sociale.

url social shares

Fie ca este vorba de site-ul tau sau cel al concurentilor, poti sa vezi exact acelasi informatii, mai putin traficul preluat din Google Analytics :).

Efectul Facebook Asupra Magazinului Tau

Facebook a prins bine in Romania, unde sunt peste 6 milioane de utilizatori, iar magazinele online au inteles rapid importanta acestei retele in campania lor de promovare, dovada fiind unele pagini cu aproximativ 500.000 de fani. 

De regula, in Facebook vezi statistici frumoase si totul e roz, de exemplu: numarul fanilor creste, reach-ul creste, like-uri la produse etc. dar personal cred ca tot efortul trebuie transformat in trafic spre magazin, care sa genereze un ROI bun. Alte pareri ?

facebook google analytics

In MintMetrics, alaturi de informatiile preluate din fan page, vezi si traficul total generat de Facebook in site chiar si la nivel de postare. De acum stii mult mai multe informatii despre acea simpla postare ex: reach, engage users, talking about, vizite generate, numar de pagini vizitete, durata vizita si bounce rate.

Stiu ca si aici vrei sa te compari cu restul din piata, asa ca ai optiunea de adaugare a 5 competitori, iar daca paginile respective sunt publice poti monitoriza evolutia numarului de fani, postarile, numarul postarilor pe zi, precum si numarul de likes, comments si shares pentru fiecare. Despre aceasta noua functie poti sa citesti pe blog mai multe informatii.

Daca vrei sa testezi aceste functii, cere acum acces la beta !

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)