Oamenii sunt nedespartiti de telefoanele lor mobile si atunci cand iau decizii legate de ceva ce au nevoie pe loc sau cat mai rapid (o pizza, sa afle unde e cel mai apropiat coafor, sa cumpere un bilet de avion online), traiesc micro-momente vitale de inteles pentru orice marketer, in calatoria consumatorului spre check-out.

Clientii iau decizii din ce in ce mai rapid si se asteapta sa primesca ce-si doresc la fel de repede, scrie thinkwithgoogle.com, prin urmare 3 din 4 utilizatori de smartphone cauta mai intai pe Internet rezolvarea nevoilor lor imediate: 1

  • cautarile care includ expresia „deschis acum” s-au triplat in ultimii 2 ani, conform datelor Google din SUA („Google Trends June 2015 vs. June 2017”), oamenii preferand sa afle ce magazin care le poate rezolva nevoile/problemele/urgentele e deschis si sa se indrepte intra-acolo, nu care este programul unui anume magazin preferat (cautarile pentru „program magazin” au scazut, in ultimii 2 ani) – deci clientii sunt mai loiali nevoilor decat brand-urilor
  • cand vine vorba despre tipul de magazin „deschis acum”, lumea cauta in special pizzerii, locuri unde pot lua micul dejun, saloane de manichiura, farmacii sau clinici medicale („Google Trends Jan 2004 – June 2017”)
    2
  • oamenii vor sa primeasca imediat produsele/serviciile ravnite – cautarile mobile legate de „livrare in aceeasi zi” au crescut cu peste 120% din 2015 incoace, iar numarul lor este mai mare dis-de-dimineata, oamenii dorind sa gaseasca un comerciant care ii poate ajuta imediat, in aceeasi zi („Google Trends”)
    3
  • oamenii fac din ce in ce mai multe planuri pe ultima suta de metri – in ultimii ani, cautarile legate de excursii („hoteluri in seara asta” si „zboruri astazi”) au crescut cu peste 150% pe mobile („Google Trends Jan 2004 – June 2017”)

Brand-urile pot tine pasul cu aceste micro-momente care marcheaza calatoria consumatorului contemporan spre check-out asigurandu-se ca ofera experiente mobile incredibile, fara frictiune si rapide: 53% dintre vizite sunt abandonate pe mobile, daca site-ul se incarca in mai mult de 3 secunde, iar rata de conversie scade cu 12% pentru fiecare secunda de intarziere a incarcarii. Iar, in medie, un site mobil se incarca in 22 de secunde...

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)