Asa cum magazinele clasice trebuie sa tina o evidenta a vanzarilor si a persoanelor care le trec pragul, afacerile cu o prezenta online trebuie sa inteleaga modul in care vizitatorii lor interactioneaza cu site-ul. Google Analytics iti ofera mai multe unelte care sa te ajute sa intelegi si sa evaluezi aceste interactiuni.

De exemplu, daca obiectivul tau principal este sa urmaresti vanzarile, Ecommerce te ajuta sa masori performanta acestui indicator.

Mai exista o multime de interactiuni care se pot dovedi de valoare pentru afacerea ta (ex. numarul de prieteni pe retelele de socializare, numarul de abonari la newsletter pe o perioada, valoarea minima a comenzii sau timpul petrecut de utilizator intr-o pagina) - micro-obiective le mai numim, micro-conversii. Folosind Goals, poti masura aceste tipuri de interactiuni si sa vezi cum te ajuta sa-ti realizezi obiectivele mai importante de business (ex.: vanzarile).

Daca esti deja obisnuit cu Goals, Google Analytics a facut recent o serie de actualizari care sa te a jute sa masori mai bine comportamentul consumatorului si sa-ti evaluezi performantele.

Cum incepi sa folosesti Goals

 Obiectivele se seteaza la nivel de profil, in contul tau de Google Analytics. Pentru a gasi un profil, da click pe tab-ul de Admin si navigheaza la contul, proprietatea si profilul pe care vrei sa il folosesti. Da click pe “Goal”, apoi pe “Create a Goal”. Completeaza campurile de care ai nevoie si apoi poti incepe sa iti urmaresti obiectivele setate.

Template-urile sau sabloanele. Un mod mai usor de a-ti crea obiectivele

 

In aceasta noua versiune, Google a refacut sabloanele vechi si a creat unele noi astfel incat tot procesul sa fie mai usor. Atunci cand folosesti un sablon (template), campurile sunt precompletate cu valori (propuse in functie de industria pe care ai indicat-o) pe care le poti pastra sau pe care le poti schimba pe masura ce ajungi la ele. Sabloanele sunt organizate in patru obiective de business (Venit, Achizitie, Interogare, Implicare) si poti crea obiective personalizate.

Sabloanele vizibile sunt cele considerate relevante pentru industria selectata pentru contul respectiv. Mai nou, Google a adaugat un set de inca 20 de industrii, astfel incat iti poti clasifica mai bine afacerea. In caz ca una dintre ele se potriveste mai bine activitatii tale, iti poti edita profilul in consecinta.

Verifica fiecare obiectiv inainte sa salvezi

 

Pe langa sabloane, Google a adaugat o metoda prin care poti verifica ce rata de conversie ai fi avut daca, in ultimele 7 zile, ai fi folosit noile setari. Vei gasi optiunea de verificare in partea de jos a paginii. Folosind-o, ai practic un feedback instantaneu, care te ajuta sa iei o decizie informata in privinta configurarii pe care ai ales-o.

Fa o comparatie intre performantele diferitelor obiective

Foloseste raportul Goals Overview din sectiunea de Conversii pentru a vedea in ce interval de timp ti-ai atins obiectivele. Analizand frecvent, vei incepe sa iti dai seama la ce interval se ating obiectivele si cum se influenteaza unele pe altele.

 

Pe langa raportul de ansamblu, poti consulta rapoartele din Multi-Channel Funnels, care iti arata intregul traseu al utilizatorului, pana in punctul conversiei. Astfel, poti descoperi comportamente noi si sa creezi obiective (goals) mai bune.

Sursa articol: http://analytics.blogspot.ro/2013/05/making-it-easier-to-measure-your-goals.html

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)