multichannel uk 1

E-commerce-ul si shopping-ul in magazine fizice sunt acelasi lucru pentru client, spune raportul „Multichannel Retail Report 2016”, realizat de agentia Ampersand, scrie ecommercewiki.org: factorii care il determina sa cumpere de la un anume retailer si nu altul sunt variati, dar unul extrem de important este usurinta cu care cauta, gasesc si pot cumpara ceva prin intermediul tuturor canalelor pe care le au la dispozitive (mobile, desktop, in magazin, de acasa, de la munca, in timpul navetei zilnice). Clientul vrea aceeasi experienta excelenta pe toate canalele, dar o experienta multichannel excelenta nu se obtine usor.

Raportul a analizat 163 de retaileri britanici multichannel (definiti drept retaileri care vand o varietate de produse de consum, de diverse categorii), care au un magazin online si cel putin unul offline in Marea Britanie, pentru a determina care sunt reatilerii multichannel care ofera cea mai buna experienta online. Ampersand a folosit, in acest scop, criterii ca: viteza de incarcare a paginii si performance-ul pe desktop si mobile, claritatea informatiilor legate de plata si retur, oferirea posibilitatii de a gasi cel mai apropiat magazin folosind geolocatia, informatii in timp real cu privire la stocuri.

Concluziile sunt urmatoarele:

  • 63% dintre retailerii analizati ofera informatii in timp real cu privire la stocul de produse
  • doar 15% ofera clientilor posibilitatea de a ridica produsul din alte locuri decat magazinele proprii
  • 72% au cosuri de cumparaturi care „tin minte” produsele adaugate in ele de client, chiar daca acesta inchide site-ul si revine alta data pe el – acest sistem scade numarul de cosuri abandonate si creste cifra de vanzari; peste 87% dintre retailerii din domeniul alimentar ofera acest tip de cos de cumparaturi, iar cel mai mare procent (93%) se inregistreaza la retailerii care vand produse sportive si de timp liber
  • 76% ofera livrare acasa la client, a doua zi dupa plasarea comenzii
  • doar 28% ofera geolocatie automata pe desktop, in timp ce cifra se dubleaza pe dispozitive mobile (59%)
  • 95% dintre retailerii ofera clientului posibilitatea de a cumpara produse platind cu mobilul
  • doar 17% dintre ei ofera o schema de loialitate, oferind clientilor fideli puncte de reducere sau vouchere

Cand tragi linie si aduni, Schuh (companie care vinde incaltaminte) a obtinut 85 de puncte din 100, fiind campionul retailerilor multichannel in 2016: Schuh a excelat la viteza incarcarii pe dispozitive mobile, informatii in timp real privind stocul, livrare intr-o ora de la comanda, informatii de geolocatie disponibile pe desktop & mobile, varietate a metodelor de livrare, salvarea de produse in cos fara inregistrare.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)