Cand vine vorba de dezvoltarea aplicatiilor pentru mobil, crearea unor produse pentru dispozitive noi si unificarea experientei consumatorilor pentru mai multe platforme, mai putin de un sfert din companii au raportat ca “au succes mereu”, in timp ce mai mult de 60% au spus “adesea sau uneori” au dat gres, potrivit unui studiu realizat de Forrester si publicat de Elastic Path.

Trei provocari importante in livrarea cu succes a unui proiect digital au fost identificate de catre respondenti in felul urmator :

  1. Nu exista suficienti designeri si dezvoltatori. Proiecte noi si inovative care necesita resurse si capacitatea de a fi finalizate la timp ajung deseori pe mana unor echipe IT cu un volum de munca deja supra-incarcat.

  2. Incapacitatea de a raspunde suficient de rapid. La fel cum se intampla cu multe proiecte IT, timpul pentru a introduce pe piata produse digitale noi este pierdut din cauza lipsei resurselor si a tehnologiei necesare.

  3. Tehnologie nepotrivita. Aplicatiile deja existente adesea nu sunt suficient de performante pentru a putea suporta dispozitive multiple, clienti si suport consistent pe mai multe tipuri de platforme.

Doar 25% dintre profesionistii IT spun ca au suficienti dezvoltatori si designeri, in timp ce 16% cred ca pot raspunde schimbarilor si dispozitivelor noi suficient de rapid, iar 25% cred ca seriviciile si sistemele lor actuale nu pot suporta cererea in materie de performanta mobila.

Limitele IT

Exitnderea comertului electronic catre orizonturi noi necesita expunerea datelor back-end (cum ar fi profilele clientilor, ERP, CRM, CMS, motoare personalizate, recenzii, etc.) si serviciile pot fi foarte complexe. Indiferent care departament indeamna la avansarea acestor proiecte, de obicei cei din IT se ocupa de implementarea lor. 80% din companii au nevoie de implicarea directa a IT-ului – 51% plasand intreaga munca in sarcina IT-ului, 29% dezvolta strategia intr-un grup diferit (marketing, productie, etc.) iar apoi plaseaza implementarea catre IT.

Implicarea indirecta a departamentului IT este posibila – 12% abordand o metoda de “auto-servire” (self-serve), permitandu-le altor grupuri sa realizeze design-ul pentru utilizatori folosind aplicatii de programare (API), aplicatii de intermediere (middleware) si alte sisteme sau strategii puse la dispozitie de catre IT. Grupurile ramase colaboreaza fiecare cu departamentele proprii de dezvoltare, fara sa se coordoneze intre ele.

Abordarea preferata

Forrester a descoperit ca “ce este” nu este neaparat solutia cea mai buna, potrivit celor din IT. Desi majoritatea afacerilor chestionate nu folosesc metoda “self-serve”, 68% considera ca unificarea capabilitatilor platformelor de dezvoltare intr-un singur API consistent este abordarea de dorit pentru comertul electronic (58% pentru solutii de management al continutului).

Beneficiile acestei abordari au fost citate astfel:

  1. Siguranta sporita. Accesul si autentificarea printr-o singura interfata ofera mai multa siguranta in comparatie cu mai multe interfete.

  2. Mai usor de folosit. Sistemele intreprinderilor complexe implica o varietate de API-uri care pot fi diferite una de cealalta, incluzand limbajul de programare si semantica. Un API unificat netezeste procesul de utilizare si furnizeaza dezvoltatorilor o metoda consistenta de a lucra cu diverse aplicatii si sisteme de date.

  3. Mai usor de scalat, cu performante mai bune. Cand sunt construite bine, mai multe puncte de contact sunt mai usor de scalat intr-un mod functional.

  4. Mai potrivita pentru integrare. API-urile unificate combina resursele intr-un format mai simplu care poate fi aplicat unor noi puncte de contact de pe diverse platforme.

Ca rezultat, companiile care folosesc un layer unificat de servicii (API, middleware) au fost de doua ori mai increzatoare in capacitatea lor de a supora aplicatiile mobile in termeni de scalabilitate si performanta si de trei ori mai bune in livrarea aplicatiilor mobile.

Afacerile nu pierd in materie de proiecte digitale din cauza lipsei strategiei sau a ideilor. Imbunatatirea eficientei pe partea de IT poate mari eficienta livrarilor cu succes si la timp. Un layer unificat de servicii simplifica munca designer-ilor si dezvoltatorilor (si permite echipelor IT sa efectueze o scalare daca este nevoie, cu mai putine resurse). Aceasta abordare poate ajuta o organizatie sa tina pasul cu cerintele consumatorilor si noile tehnologii.

Sursa: http://www.getelastic.com/less-than-25-of-companies-succeed-at-digital-experience-delivery-forrester/
Autor:  

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)