chocolate

Se apropie Pastele si, odata cu el, americanii cumpara online iepurasi si oua de ciocolata. Intre 2010 si 2015, in SUA s-a vandut cu 80% mai multa ciocolata online, ajungandu-se anul trecut la o cifra de 341,7 milioane de dolari, conform Euromonitor International, din care e-commerce-ul a constituit 1,9% (fata de 1,2% in 2010). Dar stiati ca cel mai mult ii usuca la buzunar livrarea, nu produsele in sine?

Producatorii importanti de ciocolata din SUA – ca Hershey Co. si Mars Inc. – au batai de cap din cauza livrarii costisitoare pe care o presupune, vara si in climatele mai calde, produsul lor. Marketwatch.com scrie ca dulciurile pe baza de cacao se topesc sau ajung la destinatie acoperite de o pelicula albicioasa (din cauza zaharului/untului care ies la suprafata), daca paletii cu ciocolata nu sunt transportati in camioane frigorifice.

Dar la o comanda online de doar cateva produse ori o cutie costurile de transport sunt imense, livrarea devenind mult mai scumpa decat produsul in sine. Asa ca, atunci cand se apropie Ziua Indragostitilor, Pastele si Craciunul, clientii online isi pun mainile in cap: daca vrei sa cumperi de pe site-ul Hershey o punga de bomboane de ciocolata Kisses (de 4,25$), livrarea te va costa 6,95$! In plus, compania recomanda insistent clientilor sa transporte produsul alaturi de pungi de gheata, intr-un container de polistiren – care te mai costa alti 4,99$; daca vrei si livrare rapida (recomandata, pentru a nu ti se topi produsul), ajungi la un total de 20,20$. Plus TVA...

Pe clientii obisnuiti cu livrarea gratuita in alte cazuri, astfel de costuri postale ii determina sa renunte la idee, astfel incat Hershey a organizat un concurs pentru designul celui mai ieftin si mai usor sistem de ambalaj al ciocolatei, care sa o mentina in stare optima cel putin 48 de ore (premiul este de 25.000$). Cost mai mic pentru companie egal cost mai mic pentru client.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)