china

In China, piata de retail inseamna cifre impresionante, scrie supplychainanalysis.igd.com. In 2015, de Singles Day, s-au vandut produse in valoare de 14,3 miliarde $, mult mai mult decat cheltuie americanii de Cyber Monday sau Black Friday. Pana in 2020, se estimeaza ca piata online de alimente din China va fi cu 60% mai mare decat toate celelelate 10 piete similare ale lumii la un loc. China e piata cu cea mai mare penetrare a mobile banking-ului din lume (60% – 70% din populatie, cifra aproape dubla fata de Europa), are o populatie enorma care cumpara online si are nevoie de un lant de aprovizionare pe masura.

Momentan insa, peisajul e unul fragmentat (livrari cu drona, dar si lipsa ce coordonare intre procese si partile implicate in ele), dar sansele pentru dezvoltare si solutii pline de inovatie exista si sunt semnificative deoarece:

  • pietele dezvoltate sunt standardizate si livrarile sunt eficiente, dar sistemele existente aici au fost create pentru o piata invechita acum, cand clientii au alte pretentii; China nu are solutii atat de automatizate ca Vestul, deci are sansa de a dezvolta solutii noi, de la 0, solutii inovatoare, perfect mulate pe consumator si nevoile acestuia
  • World Economic Forum a descoperit, cu cativa ani in urma, ca indepartarea bairerelor in lantul de aprovizionare poate avea un impact semnificativ asupra economiei globale (reguli accesibile la granite si o infrastructura de transport bine pusa la punct in fiecare piata din lume ar creste PIB-ul cu aproape 5%); iar China are ambitia si motivatia de a dezvolta solutii noi de livrare in e-commerce, investind in infrastructura (cu planuri cincinale), avand posibilitatea de a reconfigura rapid legislatia si fiind deschisa la a invata din practicile internationale
  • un sondaj din 2014 al PwC a descoperit ca 38% dintre companiile multinationale care  opereaya pe teritoriul chinez considera ca, in lantul de aprovizionare, companiile autohtone sunt mai inovatoare
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)