JD

Chinezii de la JD.com (unul dintre cei mai mari retaileri chinezi online) au planuri marete, anunta recode.net: site-ul, care este rivalul gigantului Alibaba, lucreaza la crearea unei drone care sa poata cara o greutate totala de 900 kg! Scopul acesteia va fi, probabil, transportul alimentelor si produselor din zonele rurale ale Chinei in depozitele din orase. In tara asiatica, JD.com detine in jur de 20% din piata online de retail, in timp ce Alibaba se lauda cu 44 de procente.

Un purtator de cuvant al companiei a explicat insa ca drona cu o capacitate de aproape o tona nu va fi gata decat peste 2 – 3 ani. Compania va testa tehnologia in provincia nord-vestica Shaanxi, unde retailerul online a batut palma cu guvernul local in acest sens: aici va fi testata o retea logistica de drone de altitudine mica, intinsa pe o raza de 300 km si cuprinzand sute de rute de zbor si baze aeriene destinate optimizarii livrarii comenzilor online.

JD.com a facut primii pasi in domeniul livrarii aeriene anul trecut, cand a trimis colete cu drona in 4 provincii (Jiangsu, Beijing, Sichuan si Guangxi). Acum are doar 20 de trasee aeriene fixe, dar planuieste extinderea lor la 100 pana la finele lui 2017, si 5 tipuri de drone (pe care le foloseste in functie de marimea coletului). Si livreaza pe alt sistem fata de cel folosit de Amazon (direct la domiciliul clientului): trimite cu drona mai multe comenzi (8 – 15) din aceeasi zona rurala, care sunt apoi distribuite fiecarui client de catre un curier local. Acest tip de livrare este mai ieftin cu 70% decat cel clasic, via camioane, si mult mai rapid, spune Richard Liu (CEO JD.com).

La inceputul lui 2016, dronele se impuneau drept una dintre tendintele tehnologice ale anului; in august, Google primea unda verde pentru testarea propriilor drone, din partea Casei Albe; iar in decembrie Amazon livra primul colet cu drona (in Marea Britanie, la 3 de cand CEO-ul Jeff Bezos anunta ca gigantul online are de gand sa foloseasca aceata tehnologie).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)