8209323197_a902dc7f3c_o Anul acesta, de Ziua Recunostintei (26 noiembrie), magazinele online din State au vandut produse in valoare aproape 1,73 de miliarde de dolari, conform Adobe Digital Index. De Black Friday (27 noiembrie), Adobe estimeaza vanzari de 2,7 miliarde de dolari. Dar regina e-commerce-ului american ramane Cyber Monday (30 noiembrie): aceeasi sursa anunta vanzari de 3 miliarde de dolari pentru luni, 30 – a.k.a. Cyber Monday. Dar cand si cum a aparut aceasta?

Termenul a fost creat in 2005, de National Retail Federation, si a fost folosit intr-un comunicat de presa, explica mashable.com: specialistii au observat ca si in prima zi de lucru de dupa Black Friday americanii continuau sa cumpere online (profitand de faptul ca la birou aveau o conexiune mai buna la Internet decat acasa). Termenul a fost preluat si pe plan international, de retailerii din Canada, Argentina, Chile, Germania, Portugalia, Tarile Nordice, Marea Britanie, Irlanda, China si Japonia.

Sumele de bani cheltuite de americani de Black Friday sunt in scadere usoara de la an la an, dar cele cheltuite de Cyber Monday sunt in crestere constanta: in 2014, a fost ziua nr. 1 in e-commerce, in SUA, cu vanzari de peste 2 miliarde de dolari (din care 19% facute pe dispozitive mobile). Pe plan mondial, ziua nr. 1 in e-commerce ramane Singles Day (11 noiembrie): anul acesta, chinezii au cheltuit 14,3 miliarde de dolari online in 24 de ore!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)