birchbox

Start-up-ul de beauty Birchbox are peste 1 milion de abonati, venituri anuale estimate la 25 – 50 de milioane $ si compania este evaluata la 485 de milioane $, dar nu reuseste sa atraga investitori noi, citim pe recode.net. Recent, nume ca First Round Capital, Accel Partners si Viking Global Investors (investitorii existenti ai companiei) au injectat un capital de 15 milioane $ in conturile Birchbox, care se confrunta cu o problema a fluxului de lichiditati. „2016 a fost un an foarte greu din multe puncte de vedere. Acum vom putea deveni profitabili foarte curand”, a explicat co-fondatoarea si CEO-ul CEO Katia Beauchamp pentru sursa amintita.

Birchbox a aparut in 2010 si a pornit cu o investitie initiala de 1,4 milioane $: te abonezi la Birchbox, platesti 10$/luna si primesti lunar o selectie de 4 – 5 mostre de produse de make-up, ingrijire a pielii, parfumuri etc. Tu alegi ulterior ce produs vei comanda de pe site-ul Birchbox.com, dintre cele incercate. Birchbox are peste 800 de brand-uri partenere. Primul magazin fizic s-a deschis in cartierul new yorkez Soho, in vara lui 2014, dar a ramas singurul.

Start-up-ul new yorkez s-a dezvoltat exploziv, in contextul in care – din 2010 incoace – se poarta modelul companiilor pe baza de abonament, iar cel mai recent exemplu de success il constituie Dollar Shave Club (despre care ecompedia.ro a scris aici), dar a trecut anul acesta prin 2 runde de concedieri si acum incearca sa devina profitabil: doar 35% dintre venituri provin din vanzarile de produse pe site. Birchbox a mai primit injectii de capital in 2011 (10,5 milioane $) si 2014 (60 de milioane $).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)