Investitiile in marketingul digital si online printre intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) vor atinge cote maxime in viitorul apropiat, conform unui studiu recent intitulatStatusul Marketing-ului Digital in randul IMM-urilor”.

Noul studiu emis de Vocus, un furnizor de servicii de cloud marketing, in colaborare cu revista Inc. spune ca accesibilitatea, disponibilitatea si constientizarea impactului major pe care il are marketingul online va genera noi investitii in solutii de marketing digital si integrat printre IMM-uri.

Cand li s-a cerut sa evalueze importanta mai multor obiective in marketingul digital in cadrul studiului, IMM-urile au clasat “atragerea de vanzari” ca fiind cel mai important obiectiv, atribuindu-se un scor de 4,48 pe o scara de la 1 la 5, 5 fiind cel mai inalt calificativ.

Printre alte obiective care au fost mentionate ca fiind importante se numara cresterea nivelului de angajament al clientilor, popularizarea imaginii unui brand si atragerea unor noi segmente de clientela.

IMM-urile folosesc canalele digitale in diverse moduri. De departe cele mai folosite medii online sunt site-urile web, cu 87% dintre respondenti mentionand website-urile ca fiind cele mai folosite canale pentru sporirea vanzarilor.

Alte astfel de mijloace folosite de IMM-uri in scopuri de marketing sunt e-mail-ul, pe care 70% dintre intreprinzatori il folosesc pentru a genera vanzari noi, si optimizarea motoarelor de cautare, o metoda de marketing folosita de peste 57.9% dintre respondenti.

Cu toate ca IMM-urile se folosesc de promovarea online, intreprinzatorii nu folosesc toate canalele existente de marketing digital. Este putin probabil ca IMM-urile sa foloseasca mijloace precum marketing-ul mobil, aplicatii mobile, solutii de e-commerce si bannere cu anunturi platite pe motoarele de cautare. Fiecare dintre aceste mijloace au fost mentionate de mai putin de 30% dintre companiile intervievate ca facand parte din strategiile lor de marketing.

Avand in vedere numarul scazut de IMM-uri care folosesc canalele listate mai sus, este loc mult pentru dezvoltare. Marketerii pot ajuta business-urile sa inteleaga rolul major pe care il poate avea marketingul mobil in cresterea vanzarilor de exemplu. Cisco Systems arata ca traficul mobil in 2012 a fost de 12 ori mai mare decat traficul mobil in anul 2000, un exemplu edificator in ceea ce priveste rapiditatea popularizarii mediului mobil si posibilitatea dezvoltarii marketingului mobil in acelasi context.

Prin urmare, daca un numar atat de mare de consumatori folosesc dispozitivele mobile pentru a accesa internetul, este crucial ca IMM-urile sa isi indrepte atentia – si resursele financiare – catre lumea mobila ca si canal de propagare.

Multi antreprenori par a nu fi la curent cu metodele economicoase de promovare pe care le ofera marketingul online. Andrew Frank, analist senior la Gartner, declara pentru DM News ca solutiile de marketing „cloud-based” sau uneltele de marketing accesate via internet se transforma in principalul motor care alimenteaza cresterea popularitatii canalelor digitale. Dezvoltarea solutiilor de cloud si livrarea serviciilor via Internet a facut marketing-ul online mult mai accesibil pentru IMM-uri. Frank considera ca imbunatatirea site-urilor de e-commerce va fi in curand o prioritate pentru marea majoritate a business-urilor.

IMM-urile sunt cu siguranta interesate de utilizarea noilor metode digitale de marketing. Un alt studiu realizat recent de AT&T cu privire la intreprinderile mici si mijlocii arata ca 66% dintre intreprinzatori planuiesc sa investeasca la fel de mult sau mai mult in marketing-ul digital in 2013 decat in 2012. In plus, studiul mai arata ca 71% dintre companiile mici intervievate au in plan sa-si creasca bugetul alocat marketing-ului mobil.

Sursa: http://www.businessadministrationinformation.com/news/digital-marketing-expenditure-expected-to-increase-among-small-businesses
Autor: 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)