procosmetic

Saptamana aceasta, am stat de vorba cu Eugen si Teo Sipos (fondatorii procosmetic.ro). Site-ul s-a lansat acum 5 ani si vinde cosmetice profesionale (pentru saloanele de infrumustare si clientii acestora) – de unde si numele pe care il poarta. Beauty supplier-ul a aparut si online, pentru a extinde la nivelul intregii tari distributia produselor (initial, restransa la judetele Valcea, Arges, Dambovita, Olt, Dolj, Gorj, Sibiu si Alba). A avut un Black Friday 2017 de succes (vanzari cu 50% mai mari YoY) si estimeaza o crestere totala de de 50% la finalul acestui an, fata de 2016.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

procosmetic mare

ECOMpedia: Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Eugen si Teo Sipos:
Afacerea noastra este una de familie, firma fiind intemeiata in anul 1997.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Educatia antreporiala a fost transmisa in familie, dar da, avem amandoi studii de management. Amandoi suntem fanii invatarii continue, deci studiile noastre sunt „in desfasurare”.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum?
Provocari au fost multe, de la inceputul intrarii noastre pe piata, pana astazi. La momentul debutului nostru existau foarte putine companii care distribuiau produse saloanelor. Astfel, cererea era neacoperita sau nesatisfacuta in mod profesional. Pentru ca am investit in continuu in echipa si tehnologie de ultima generatie, am reusit sa devenim cei mai buni parteneri de afaceri ai saloanelor de infrumusetare. Putem spune ca am crescut odata cu aceasta piata, iar numarul clientilor in regiunea noastra de distributie creste de la luna la luna.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt nenumrate, dar principalul avantaj in cazul unei companii bine administrate este ca iti ofera libertate financiara si timp, iar dupa cum am invatat din manualul de economie din clasa a XI-a, timpul este singura resursa irecuperabila.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Ce aveti in plus fata de concurenta?
Avem cel mai bun raport calitate – pret din piata. Suntem un mall al produselor cosmetice profesionale si avem cea mai mare varietate din cele mai cunoscute branduri internationale de cosmetice profesionale. In total, sunt peste 6.000 de produse disponibile.

De unde va cumparati produsele?
Atat din Romania, cat si din afara tarii.

Cati angajati aveti?

Suntem o echipa tanara, formata din 15 colegi.

Cum va merge in perioada aceasta?
Perioada de noiembrie si decembrie este pentru noi „perioada de aur din an”.

Ati participat la Black Friday-ul 2017? Cum au aratat cifrele in comparatie cu anul trecut?
Procosmetic a participat la Black Friday 2017, fiind perioada cu cele mai mari reduceri din an, am avut reduceri la peste 1.900 cosmetice profesionale. In campania de Black Friday am avut reduceri de pana la 90%, produse ce s-au vandut chiar in primele ore de campanie. Comparativ cu 2016, vanzarile au fost cu 50% mai mari in acest an.

La ce va asteptati din punct de vedere financiar in perioada sarbatorilor de anul acesta?
Ne asteptam sa avem o crestere de cel putin 20% a vanzarilor in perioada Craciunului.

Cum si unde va promovati site-ul?
Procosmetic are campanii in desfasurare pe Google, Facebook si Instagram.

Cat de mult investiti in pagina de Facebook?
Suntem in permanenta comunicare cu clientii nostri pe Facebook Messenger si le raspundem prompt la toate solicitarile. Avem in prezent 4 colegi care se ocupa de campaniile noastre pe Facebook.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem, Procosmetic este mobile responsive si trei sferturi dintre clientii nostri ne acceseaza magazinul online de pe terminale mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, fata de cel precedent?
Obiectivele pentru 2017 au fost setate intr-o masura sa ne motiveze catre realizarea lor. Avem ca obiectiv general cresterea cu 50% pe an, obiectiv atins in fiecare dintre ultimii 3 ani, iar analizand realizarile pana in momentul de fata (tinand cont si de perioada urmatoare foarte buna), cresterea va fi de peste 55%.

In conditiile in care afacerile e-commerce au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Un magazin e-commerce nu are deloc costuri mai mici decat un magazin fizic, cu cat creste mai mult, cu atat cresc si costurile lui. Singura varianta prin care as vedea reducerea cheltuielilor este o organizare mult mai buna.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru in mediul online autohton?
Cele mai mari provocari pentru un magazin de e-commerce sunt sa tina pasul cu tehnologia. Cu cat sunt mai multe produse adaugate si extensii instalate pe platforma, orice update facut la site este din ce in ce mai complicat.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut ca sa le depasiti?
Cea mai mare problema este ca lipsa de seriozitate a unui curier este cateodata transferata catre noi in mod gratuit. Clientul crede de multe ori ca magazinul online isi face livrarile prin curieri proprii. Dar, in acelasi timp doresc sa precizez ca firmele de curierat cu care lucram sunt atente la cererile noastre si avem un feedback pozitiv de la clientii nostri. Sincope apar in fiecare zi, dar prin comunicare eficienta intre client, firma de curierat si Procosmetic, depasim orice dificultate, astfel incat rezultatul final sa fie unul pozitiv si clientul mereu multumit.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)