costin theodorescu ne plimbam

Saptamana aceasta am stat de vorba cu Costin Theodorescu (Administrator neplimbam.ro), despre cum a imbinat studiile de comert cu dorinta de a avea un program flexibil, care sa ii aduca mai mult timp alaturi de familie. Sprijinit de aceasta, a pus bazele neplimbam.ro (aparut acum aproape 3 ani), care vinde online sisteme de transport auto (portbagaje, suporturi de bicilete/schiuri, carlige de remorcare, etc.), bagaje, sisteme de transport copii, accesorii auto si nu numai. Aflati mai multe despre culisele afacerii online a lui Costin, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

neplimbam.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Costin Theodorescu:
Intotdeauna am incercat sa imbin utilul cu placutul si sa transform munca in placere. Asa ca mi-am ales comertul, pentru ca pregatirea si experienta mea profesionala sunt in acest domeniu. In aceelasi timp, am incercat sa ma adresez celor care iubesc plimbarile si miscarea in aer liber, asa ca am adus accesorii pentru deplasari cat mai sigure si mai comode, pentru ca toate escapadele noastre de weekend sau iesirile in aer liber sa fie cat mai usoare, placute si cat mai sigure, mai ales atunci cand avem copii si transportul acestora, dar si a bagajelor voluminoase devine o provocare. Deci, acum ca avem accesoriile  necesare pentru transport, haideti sa ne plimbam, cu masina, cu bicicleta, la ski sau in drumetii la munte! :)

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Intotdeuna mi-am dorit sa pot construi si sa pot dezvolta o afacere care sa imi poate aduce atat necesarul financiar, cat si satisfactiile profesionale si stima de sine. Stiam ca atunci cand faci un lucru cu placere, activand intr-un domeniu de care esti pasionat, lucrurile vor merge de la sine. In ceea ce priveste notiunea de antreprenoriat si curajul de a incepe un business, am avut modele de afaceri in alte domenii. Am cunoscut persoane care prin ambitie si determinare au ajuns sa construiasca afaceri de succes. Deci modelul de „nimic nu poate fi imposibil” l-am regasit si inca il mai gasesc in cercul meu de prieteni si cunostiinte.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am terminat facultatea de management si marketing, asa ca aveam conceptul de gestionare al unui business nu era strain pentru mine. Cei peste 10 ani de experienta in comert/retail, management si marketing, dar si cunostintele de IT  si-au spus imediat cuvantul.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?

Am avut bani pusi de-o parte, bani pe care i-am strans din start in ideea de a-i investi. Asa ca atunci cand am fost stapan pe mine insumi, suficient incat sa am curajul necesar, am inceput acest business. Investitia nu a fost atat de mare in online, pe cat ar fi fost daca ne-am fi extins si offline, insa nu neg ca pe langa banii calculati la inceput s-au mai adaugat si altii... pana la urma socoteala de acasa nu se potriveste mereu cu cea din targ :).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bariere sau provocari au fost. Niciodata nu ai toate cunostiintele necesare si in permanenta inveti ceva nou. Si, atunci cand este business-ul tau, inveti pe toate planurile. Provocarea principala vine din partea clientilor. Stiu ca fara clienti multumiti, business-ul nu ar putea functioana, mai ales  in online. Caut mereu sa fiu la curent cu ceea ce isi doresc si au nevoie si sa depasim micile inconveninte sau probleme, in asa fel incat clientul sa fie la final multumit. Intr-un sistem in care nu ai stocul tau si la o singura vanzare sunt implicate mai multe persoane (noi ca vanzatori-curieri-furnizor), erorile sunt pana la urma inevitabile. Principala provocare este sa mentinem relatii cat mai bune pentru absolut toata lumea.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Puterea de a gestiona propriile resurse si timpul acordat muncii vin ca un plus. Aceasta flexibilitate vine ca o gura de aer atunci cand ai o familie si un copil mic. Insa responsabilitatea in calitate de patron apasa pe umerii mei destul de mult. Este imperativ sa pot livra in permeneta rezultate care sa acopere necesarul financiar, dar si asteparile colaboratorilor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt cei care iubesc plimbarile. Si cred ca toata lumea le iubeste. Sunt sportivii, cei care fac miscare: ciclisti, schiori, canotori, excursionisti, mici si mari, din toate categoriile de varsta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca aducem produse de calitate superioara, in care siguranta primeaza si este imbinata armonios cu estetica, care tinde sa satisfaca aprope toate gusturile. Chiar si pe cei mai pretentiosi. Nu avem produsele cele mai ieftine, lucram doar cu produse de notorietate, cu traditie in domeniu si referinte foarte bune din partea utilizatorilor. Nu suntem perfecti, insa clientii nostri pot confirma ca am cautat sa gasim intotdeauna varianta cea mai buna pentru ei, am oferit calitate si promptitudine si am cautat rezolvarea amiabila a problemelor, mereu in favoarea clientului. Facem tot ce ne sta in putere pentru a oferi calitate pe toate planurile, inclusiv in comunicarea cu clientii nostrii.

Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In contextul unei piete in care regasim accentul pus pe calitate, incercam sa mentinem acest standard si sub nicio forma sa nu facem rabat de la el. Pentru ca nu suntem primii si nici singurii distribuitori pe anumite produse, incercam sa ne diferentiem si prin calitatea serviciilor oferite. Tratam toti clientii cu acceasi seriozitate, nu facem diferente intre cei care comanda mai putin si cei care comanda mai mult. Acordam diverse bonusuri clientilor fideli si incercam sa mentimen relatiile cu ei pe toate canalele, inclusiv pe social media. Vanzarea asistata si prompta este un lucru cu care ne putem lauda.

De unde va cumparati produsele?
Suntem distribuitori si lucram cu principalii importatori pe Romania. Am cautat cele mai de incredere firme, care sa raspunda prompt cerintelor noastre.  Am obtinut conditii avantajoase si rezultatele sunt pe masura.

Cati angajati aveti?
Avand in vedere ca lucram prin sistemul drop shipping, avem un singur angajat si cativa colaboratori la depozitul nostru, de unde sunt expediate coletele.

Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile merg destul de bine, insa sunt perioade in care cresc vertiginos. Aceasta crestere tine foarte mult de anumite perioadele anului (inaintea vacantelor) sau in perioada Sarbatorilor.

Ati participat la Black Friday 2017?
Avand in vedere specificul produselor comercializate, am avut o campanie de doua saptamani, cu reduceri liniare. Ca si rezultate, am inregistrat o crestere a vanzarilor de aproximativ 50%, dar mai ales nu am inregistrat niciun retur sau refuz de primire comanda.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam site-ul prin diverse campanii pe Google si in social media. Am inteles importanta comunicarii cu clientii nostrii, dar si cat de esentiale sunt canalele social media pentru a castiga notorietate si vanzari.

Cum arata pagina voastra de Facebook si cine o administreaza?
Pe langa pezentarea clasica a produselor si ofertelor, am cautat sa oferim si comunicare intreactiva cu clientii nostrii. Investim in campanii platite, mentinem in permenenta legatura cu clientii, pagina fiind apreciata cu 5 stele. Este administara de sotie, ea a lucrat in acest domeniu ca social media expert; atat pagina de Facebook, cat si postarile de pe blog si celelate canale de social media sunt gestionate de ea.

Aveti versiune de mobile?
Da, sunt multe comenzi care vin de pe mobil.

Cum crezi ca veti incheia anul curent?
Cresterea pe care ne-am propus-o la inceputul acestui an a fost de 20%, insa, in acest moment, niste cifre realiste ar fi de peste 30%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Daca paginile social media sunt destul de mari, poate renunta la publicitatea platita in acest segment. Poate economisi cu angajatii, apeland la colaborari. Cu toate acestea, noi nu incercam sa reducem costurile, incercam sa crestem vanzarile si profitabilitatea. La un moment dat, costurile reduse se vor reflecta in calitatea serviciilor, in promptitudinea livrarilor, si nu ne dorim acest lucru.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Preturile aliniate pietei, calitatea produselor, comunicarea cu clientii (vanzari asistate), dar si livrari prompte, flexibiliate si „libertate” pentru client (politica de retururi).

Ce probleme apar in relatia cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemele in acest domeniu sunt inevitabile, insa nimeni nu este rau intentionat si absolut toate au fost solutionate cu succes. Aici mentionez intarzieri la livrare sau uneori, in foarte rare ocazii intrazieri la preluarea coletelor. Urmarirea constanta in aplicatie a comenzilor ne face sa observam in timp util intarzierile sau coletele blocare la livrare si sa le putem rezolva eficient.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planuim sa mai deschidem inca un magazin online, care sa se adreseze numai persoanelor juridice. De asemenea, ne dorim modificarea si imbunatatirea actualei platforme pe care functionam.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)