Maria Stoican_mydressing

Saptamana aceasta am stat de vorba cu Maria Stoican (foto, Manager General mydressing.ro), site care vinde – din 2014 – haine noi si second-hand pentru femei, barbati si copii, ofera transport gratuit de la 160 lei, are sectiune de blog, live chat si are drept public tinta femeile de 28 – 55 ani, cu venit mediu, mamici cu copii de 0 – 14 ani. Maria ne-a povestit cum s-a apucat de e-commerce, de ce nu crede ca in online cheltuielile ar putea fi reduse si care este compania de curierat care le-a devenit un partener de nota 10.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

mydressing.ro

ECOMpedia: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online? Ce reprezinta? Cum te-ai gandit la el?
Maria Stoican:
Totul a pornit de la jobul pe care l-am avut inainte de a dezvolta magazinul online. Lucram intr-o companie de PR si, fireste, accentul pus pe vestimentatie era unul semnificativ. Atunci am incercat sa imi creez outfit-uri numeroase si diverse fara sa cheltui sume foarte mari de bani. Asa am intrat in magazinele second-hand si am observat ca ma ajuta sa fac economii importante. Numele magazinului reprezinta obiectivul nostru, sa le oferim clientilor posibilitatea de a-si alcatui garderoba completa la preturi rezonabile.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Magazinul MyCloset.com a fost sursa de inspiratie. Mi-am dorit un magazin cu haine in tendinte, cu haine de brand la preturi accesibile. Am dorit ca magazinul sa se adreseze in special femeilor in cautarea de tinute office si smart casual de calitate, care iubesc hainele de brand si care cauta calitatea pieselor vestimentare. Ulterior, datorita comunicarii cu publicul, din dorinta de a fi in intampinarea clientilor si a solicitarilor acestora, am diversificat gama de produse.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am fost usor fortata de imprejurari. O sarcina dificila si interdictia efortului si a deplasarii m-au determinat sa gandesc un business care sa imi satisfaca nevoia de a fi activa, chiar hiperactiva as spune. Cochetam deja cu ideea unui magazin second-hand online, astfel ca am pornit business-ul rapid, fara a sta prea mult pe ganduri.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Din pacate, autodidacta. Am facut multe greseli, am invatat din mers.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Banii au fost alocati din surse proprii, investitia a fost mare. Pe langa marfa propriu-zisa, a fost si spatiul, platforma magazinului, activitatile de marketing s.a.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Necunoasterea a ceea ce inseamna online a fost principala provocare. Cer intotdeauna sfatul celor din jur, citesc mult. Am avut norocul de parteneri onesti si cooperanti, gata oricand sa ajute.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul este ca iti construiesti programul asa cum doresti. Familia este cel mai important lucru pentru mine. Dezavantajul este ca ai responsabilitati fata de cei cu care colaborezi. Acestea trebuie onorate la timp, cu seriozitate.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca hainele second-hand puse la dispozitie sunt de calitate, la preturi corecte. In plus, data fiind oferta consistenta de branduri scandinave premium, poate imbraca haine care nu sunt pe piata din Romania. Astfel, clientul poate sa-si creeze tinute unice, din piese vestimentare de o calitate exceptionala.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Incercam sa venim in ajutorul clientului in alegerea marimilor potrivite, dar si cu sfaturi de stil. In acest sens, am lansat si live chat-ul. Astfel, poate sa aleaga cele mai potrivite articole pentru marimea si stilul sau. Incercam sa transformam magazinul intr-o experienta apropiata de magazinul clasic.

De unde va cumparati produsele?
Importatori.

Cati angajati aveti?
5.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Eforturile noastre de marketing s-au intensificat, rezultatele incep sa se vada si speram intr-o crestere consistenta a vanzarilor.

Ati participat la Black Friday-ul 2017?
Dat fiind specificul magazinului, BF este aproape permanent.

Cum si unde va promovati site-ul?
In reviste si bloguri de fashion ori dedicate parintilor, cu ajutorul Facebook-ului.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina este administrata intern. Facem campanii administrate de o agentie specializata.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem o versiune de mobile prietenoasa. S-au facut eforturi consistente in acest sens. Rezultatele incep sa se vada.

In conditiile in care afacerile e-commerce au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Mediul online devine din ce in ce mai scump, clientii din ce in ce mai educati. Nu vad cum ar putea fi reduse cheltuielile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Calitatea produselor trebuie imbunatatita constant, cautam mereu solutii. Competitia in crestere conduce la cautarea de solutii de marketing inventive si eficiente.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In prezent noi colaboram cu Bookurier. Suntem foarte multumiti, probabil ca suntem norocosi. Apar mici probleme uneori, intarzieri de livrare, insa se intampla foarte rar, la 0,5% din coletele expediate.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)