Marcel Luncan

Seria interviurilor ECOMpedia continua saptamana aceasta cu Marcel Luncan (foto, fondator si administrator designandafter.ro). Lansat la final de 2016, site-ul e o afacere de familie care vinde decoratiuni si delicatese si se defineste drept un amestec intre „design si functionalitate, intre frumos si practic, o relatie intre obiecte si starea de bine pe care acestea o pot transmite”, spune fondatorul acestuia. „Pentru ca un obiect frumos iti face inima sa bata un pic mai tare, iti schimba starea de spirit, iti redefineste fiecare colt al casei. Si iti face viata mai frumoasa”, explica site-ul la sectiunea „Despre noi”. Luncan ne-a dezvaluit ca a inceput afacerea dupa ce el si sotia lui si-au terminat casa, dar nu au gasit pe piata locala produse in stilul nordic, simplu si minimalist, de care s-a indragostit in Danemarca.

designandafeter.ro

Designandafter.ro are versiune de mobile si un showroom in Capitala, dar este la inceput: anul trecut nu a participat la Black Friday si fondatorul spune ca le-a fost greu la inceput (asa ca a  apelat la consultanta). Aflati mai multe in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: Care este publicul tinta al site-ului?
Marcel Luncan:
Ne adresam persoanelor care apreciaza designul si bunul gust. Avem o plaleta foarte larga de produse care este interesanta pentru cei care isi amenajeaza locuinta sau care doresc sa aduca o schimbare de efect in casa, ne adresam parintilor, celor care apreciaza produsele gourmet sau oricui care doreste sa faca un cadou deosebit.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Produsele au descrieri clare si contin toate detaliile necesare pentru o decizie informata. De asemenea, majoritatea sunt prezentate si intr-o propunere de „utilizare” sa-i spunem, tocmai pentru a oferi si inspiratie. Daca este nevoie de detalii suplimentare sau chiar de recomandari, timpul nostru de raspuns este foarte scurt si putem fi contactati prin e-mail sau telefon. Am avut cazuri in care clientii nu se puteau hotari ce sa aleaga dintre 2 sau 3 produse asemanatoare si am reusit sa-i ajutam facand fotografii produselor unul langa celalalt. Am avut si cazuri in care clientii au solicitat informatii suplimentare despre un produs si, intelegand ce nevoi au, am propus alte variante... castigatoare. Nu stim daca acest lucru ne diferentiaza de concurenta, dar clientii nostri apreciaza relatia pe care reusim sa o construim in timpul procesului de cumparare si dupa.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am avut sansa sa cunoastem doua afaceri asemanatoare din Ungaria si Cehia, ambele promoveaza stilul nordic. Una este construita in principal in jurul unui showroom, iar cealalta exclusiv online. Discutand cu prietenii nostri, am decis sa avem varianta dubla, asa ca am deschis concomitent magazinul online si un showroom in Bucuresti.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Pregatirea noastra antreprenoriala este strict vazand si facand.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ati investit mult?
Pentru aceasta afacere am investit din economiile proprii. Investitia majora a fost in stocuri, dar si in amenajarea showroom-ului si definirea magazinului online.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Deciziile privind magazinul online au fost cele mai dificile si cele care au consumat cel mai mult timp. Probabil ca lipsa de experienta in zona IT si dorinta a deschide un magazin perfect de la inceput au fost motivele principale pentru care acest proces a fost mai dificil pentru noi. Faptul ca am apelat la consultanta in acest domeniu ne-a fost de mare ajutor.

Cat de usor e sa pornesti un magazin online si cat de greu e sa-l tii în viata?
Dupa experienta pe care am avut-o, este usor sa pornesti un magazin online numai in momentul in care intelegi ca el nu poate fi imbunatatit decat din prima zi de functionare; exista un set „standard” de cerinte cu care poti pleca la drum, iar magazinul tau va creste cand vei reusi sa iti intelegi clientii. Noi suntem inca in aceasta etapa, in care incercam sa ne cunoastem publicul si sa-i raspundem cat mai bine.

Care sunt avantajele/dezavantajele de a avea propria afacere versus a fi angajat?
Responsabilitatea. Care este un avantaj, dar si un dezavantaj. Responsabilitatea fata de tine, de planurile tale si de modul in care acestea prind viata. Responsabilitatea fata de partenerii tai, indiferent care sunt acestia: angajati, furnizori, consultanti si, nu in ultimul rand, clienti.

Cum va merge in perioada asta?
Pe perioada verii, vanzarile au scazut, dar din septembrie activitatea a inceput sa creasca, atat ca numar de vizite, cat si ca vanzari.

Ati participat la Black Friday-ul 2016? Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun din 2016?
In 2016 nu am participat la Black Friday, eram inca la inceput. De Craciun am inregistrat o crestere a vanzarilor, desi eram inca la inceput de drum.

La ce va asteptati de BlackFriday si Craciun anul acesta?
Probabil ca anul acesta vom participa la Black Friday, iar pentru Craciun ne asteptam sa avem vanzari mai mari pentru ca, intre timp, am castigat notorietate si experienta in definirea campaniilor.

Cum si unde va promovati site-ul?
Mediul principal de promovare este Facebook, dar avem si numeroase colaborari cu bloggeri si influenceri.

Cat de importanta e comunicarea pe Facebook si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook este platforma prin care comunicam cel mai mult. La inceput, a fost administrata de firma de relatii publice cu care lucram. In timp, am transferat aceasta activitate intern. Avem si campanii platite pe FB, dar cresterea noastra este majoritar organica.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Suntem inca un brand tanar, ceea ce inseamna ca din punct de vedere al vanzarilor, anul aceasta vom inregistra o crestere. Per total insa, suntem inca in perioada in care facem investitii foarte mari pentru largirea gamei de produse si furnizori.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Ne afecteaza nivelul culturii comenzilor online, in sensul in care pentru zona home&deco acest nivel nu este foarte ridicat. Pentru aceasta gama de produse, cumparatorul are inca nevoie sa vada si sa atinga. Aceasta este de altfel si provocarea cea mai mare pentru noi din punct de vedere al comunicarii.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)