Tiberiu Pop cel.ro

Lansat in e-commerce-ul autohton in a doua jumatate a anului 2004, site-ul CEL.ro a implinit recent 13 ani de activitate si este cel mai mare retailer cu capital integral romanesc si al doilea pe piata online de electro-IT din tara. Cu o cifra de afaceri de 53 de milioane € in 2016, CEL.ro livreaza comenzi de la inceputul lui 2005 (ajungand la peste 1.500.000 de comenzi procesate pana in prezent) si are o relatie stabila cu firmele de curierat, ne-a povestit Tiberiu Pop (foto, CEO CEL.ro).
Astazi, principalele produse vandute pe site sunt: telefoanele, laptopurile, televizoarele si electrocasnicele. Iar clientii din Bucuresti pot primi in aceeasi zi produsul comandat online, gratie flotei de transport proprii a companiei. Pentru mai multe detalii din culisele afacerii romanesti online, cititi interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

CEL

ECOMpedia.ro: De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Cum va diferentiati de concurenta?
Tiberiu Pop:
In ultimii ani am reusit sa mentinem cele mai mici  preturi din piata si in opinia noastra acesta este un argument important in decizia de cumparare. Pe langa acest lucru, am dezvoltat la nivelul Capitalei propria noastra flota de transport, iar clientul se poate bucura de produs in aceeasi zi in care a facut comanda. Pentru clientii din afara Bucurestiului livrarea se face intr-o zi sau maxim doua. Cel mai mic pret din tara si livrarea rapida ne diferentiaza de ceilalti jucatori din piata. Primim zilnic sute de feedback-uri pozitive de la clienti care sunt multumimti de rapiditate livrarii produselor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Principalul public tinta al magazinului nostru sunt intr-un procent de 55% barbatii. In ceea ce priveste varsta, am identificat doua segmente principale: cei cu varsta cuprinsa intre 18 - 34 de ani care sunt activi pe site si cei cu varsta cuprinsa intre 35 si 55 de ani care efectueaza cele mai multe tranzactii.

Cum va merge in perioada asta?
In general aceasta perioada este favorabila vanzarilor si ne bucuram de cresteri considerabile, daca ne referim la categoria de electrocasnice, telefoane sau televizoare. 

De unde va cumparati produsele?
Magazinul nostru ii are ca parteneri de afaceri pe principalii furnizori importanti de IT&C din Romania. Totodata colaboram si cu branduri cum ar fi: Lenovo, Asus, HP, Philips, LG, Samsung, Huawei, BaByliss, Microsoft, etc.

Cati angajati aveti?
Numarul angajatilor a crescut in ultimii trei ani, iar astazi am ajuns la o echipa de 150 de persoane.

Cum a fost la Black Friday-ul 2016 si cum au aratat, comparativ cifrele de BF si Craciun?
In general, aceste campanii aduc cele mai mari vanzari, iar in ceea ce priveste Black Friday 2016 am inregistrat 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 850 de lei. De Craciun, lucrurile stau diferit pentru ca acest eveniment nu se rezuma la o singura zi, insa perioada cadourilor ne-a adus o createre a vanzarilor cu 35%.

La ce va asteptati de BlackFriday si Craciun anul acesta?
Pentru anul acesta preconizam ca vom avea o crestere cu 20% fata de anul precedent (CEL.ro a dat startul la Black Friday deja, pe 10 noiembrien.r.).

Ce procent din cifra de afaceri alocati pentru promovare?
Pentru promovare alocam un procent de aproximativ 3 – 4% din cifra de afaceri.

Ce canal de promovare a functionat mai bine in cazul vostru?
In general, nu ne focusam pe un singur canal de comunicare, pentru ca avem un public diversificat si trebuie sa folosim variate metode si tactici, astfel incat sa livram informatiile si campaniile noastre adecvat. Integram in metodele de promovare Facebook&Instagram, AdWords, newsletter sau programul de Afiliere.

Cat de importanta este comunicarea pe Facebook cu clientii?
Este foarte importanta, pentru ca este cel mai rapid mijloc de a intra in legatura cu ei. De obicei, cand doresc un raspuns rapid sau când au o problema clientii ne scriu si reusim sa identificam imediat nevoile lor. Este o metoda mai putin formala si accesibila tuturor.

Aveti versiune de mobile, aplicatie dedicata pe Android si iOS?
Site-ul nostru este optimizat pentru varianta de mobile, iar pana la finalul acestui an speram sa lansam si aplicatia mobila.

Cate comenzi se fac pe mobile?
Traficul pe mobile a crescut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, de pe aceste dispozitive, fie ca vorbim de smartphone sau tableta se fac 39% din totalul tranzactiilor pe care le avem.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Pentru anul curent preconizam o crestere de 25% a cifrei de afaceri.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In primul rand prin optimizarea operatiunilor, prin automatizarea fluxurilor acolo unde este cazul. In acelasi timp am investit in echipa noastra si am incercat sa externalizam cat mai putine servicii si sa facem lucrurile in-house.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Provocarile nu vin neaparat din mediul online, acolo avem o experienta de foarte multi ani, am reusit sa ne impunem ca al doilea magazin online din tara, probleme apar din lipsa de forta de munca si criza de personal cu care ne confruntam.

Cum s-au schimbat clientii vostri in ultimii 5 ani?
Clientii au devenit mai educati, au asteptari mai ridicate atat in ceea ce priveste produsele, cat si in ceea ce priveste livrare, ceea ce ne obliga sa ne adaptam constant nevoilor lor si sa fim mereu pregatiti atunci cand apar schimbari.

Cum faceti fata livrarilor, ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat?
In trecut am avut intr-adevar probleme, dar acum situatia s-a stabilizat si colaborarea noastra cu firmele de curierat merge foarte bine. Lucram cu mai multi parteneri si avem suportul lor in livrarea rapida a produselor.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)