eugen rasoiu borealy

Saptamana aceasta, am stat de vorba cu Eugen Rasoiu (foto, Director General borealy.ro). Brand-ul de cadouri si bijuterii premium s-a lansat in 2008 (odata cu site-ul cadouri-originale.ro), s-a transformat in borealy.ro in 2012 si a devenit marca comunitara in UE in 2013. Publicul-tinta al site-ului sunt persoanele cu venituri de la 1.000 €/luna in sus, care vor sa ofere „emotii celor carora doresc sa le faca un cadou, nu doar un simplu produs”, explica Rasoiu. Site-ul are versiune de mobile si se promoveaza in proportie de 90% prin Google AdWords, iar in relatia cu firmele de curierat are aceleasi probleme pe care le au si „case mai mari”, ca Amazon: intarzierea livrarilor. Cititi intregul interviu, mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

borealy site

ECOMpedia.ro: Ce reprezinta numele site-ului?
Aveam nevoie de un brand unic, usor de recunosut dar in acelasi timp reprezentativ pentru nisa noastra de produse premium si de lux. Inspiratia a plecat de la gama noastra de bijuterii, care stralucesc ca o aurora boreala. Si asa am ajuns, in final, la „borealy”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Initial am inceput comertul online cu alte cateva site-uri nisate de bijuterii, lenjerie si genti. Insa am simtit nevoia de a avea un site unde sa putem prezenta toate acele produse si multe altele, la un loc. Modelul initial a fost Fungift, iar acum este Harrods.com.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am inceput afacerea impreuna cu sotia mea, Iulia (foto sus). Eu mereu am fost o fire intreprinzatoare si, in 2007, am inteles faptul ca e-commerce-ul va fi viitorul si va creste foarte mult. Asa ca decizia a fost usor de luat.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Cred ca toti antreprenorii romani sunt autodidacti. Daca te bazezi pe educatia din scoala/facultate vei da faliment sigur. Din pacate, scoala nu pregateste antreprenori si angajati (la nivelul mindset-ului, mai ales).

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Am inceput cu 1.000 €, pe care i-am investit in produse, mai ales. Si, de acolo, am reinvestit tot profitul. Insa acum acest lucru nu mai este posibil, decat daca faci dropshipping, ceea ce poate fi o solutie.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Apar probleme pe toate planurile: bani/cashflow, probleme tehnice cu site-ul, cu angajatii, cu diverse controale, pe partea de contabilitate. Le-am depasit studiind fiecare problema in parte, gasind solutia optima si implementand-o.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul cel mai mare este ca iti poti face tu propriul program si urmezi propria strategie. Nu vei lucra mai putin insa, cum cred unii, din contra, vei lucra mai mult, dar in final s-ar putea sa merite si financiar.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi?
Ne diferentiem prin cumulul de beneficii oferite clientilor:

  • livrare gratuita
  • livrare rapida: 2 ore in Bucuresti, 24 de ore in tară
  • cutie cadou gratuita si ambalare de lux pentru fiecare cadou, indiferent de valoare
  • garantie 1 an la toate produsele
  • personalizarea gratuita a cadoului ales, cu mesajul dorit
  • la cerere, se poate adauga gratuit, impreună cu cadoul ales, o felicitare cu textul dorit
  • consultanta personalizata in alegerea cadoulul potrivit, in functie de caracterul si pasiunile destinatarului cadoului

De unde va cumparati produsele?
Atat din Europa (Germania, Italia, Spania, etc.) cat si din Asia (Corea de Sud, China, Thailanda, etc.)

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Finalul de an este perioada cea mai aglomerata. In decembrie vindem de cel putin 5 ori mai mult decat intr-o luna normala.

Ati participat la Black Friday?

Strategia noastra este sa nu avem campanii exagerate de Black Friday. Dorim sa ne pastram statutul premium si de lux si nu vrem sa facem exceptii de la acest lucru.

La ce va asteptati de Craciun anul acesta?
Ne asteptam la un Craciun foarte bun, cu 10 – 15% peste anul trecut.

Cum si unde va promovati site-ul?
90% prin Google AdWords, dar si prin alte site-uri locale si prin parteneriate cu diverse reviste si trusturi online: „Luxury”, „Elle”, site-urile InternetCorp.

Aveti pagina de Facebook?
Gestionam in-house zona de Facebook. Este importanta, desi nu este o zona care sa genereze vanzari importante. Campaniile platite pe FB le facem ocazional.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Probabil cu 10% peste anul trecut.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Si eu caut raspuns la intrebarea asta din 2008 si pana acum :). Ideea este ca, atunci cand vrei sa oferi produse si servicii premium, trebuie sa investesti continuu: in echipa, in tehnologie, in produse. Este dificil sa scazi cheltuielile fara sa scazi si nivelul serviciilor. Intrebarea mai buna este cum cresti vanzarile ca sa nu fii nevoit sa scazi cheltuielile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
De a ne intari brandul pe piata si a deveni site-ul nr. 1 de cadouri in mintea utilizatorului roman de Internet.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cea mai mare problema este intarzierea livrarilor, mai ales a coletelor care reprezinta cadouri urgente care trebuie oferite intr-o anumita zi, la o anumita ora. Nu prea avem ce face decat sa sunam si sa solicitam urgentarea livrarilor. Probleme de genul asta apar la toti curierii si sunt inevitabile, asa ca trebuie sa ne asteptam ca ele sa apara si in viitor. Din experienta, am vazut ca apar des astfel de probleme si in SUA, la livrarile Amazon, asadar apar si la case mai mari si mai evoluate.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)