Raluca-Radu-Answear

Saptamana aceasta, va invitam sa descoperiti culisele Answear.ro – site lansat in 2015 –, care face parte din grupul international Answear, lansat in 2010, in Polonia (care detine si brandul de moda Medicine) si prezent si in Cehia, Slovacia si Ungaria. Astfel, seria de interviuri realizate de ECOMpedia.ro cu proprietarii de magazine online autohtona continua cu Raluca Radu (foto, Country Manager Answear.ro, Co-Organizator GPeC si Owner MTH Digital).

answear

Aceasta ne-a explicat ca publicul tinta sunt, evident, doamnele (mediu urban, venit mediu –ridicat): peste 75% dintre cumparatori sunt femei si peste 60% din produsele comercializate pe site sunt dedicate acestora. Si ne-a povestit ca – deoarcece, in Romania peste 50% din traficul lunar vine de pe dispozitive mobile – brand-ul lucreaza la o versiune de mobile. Cititi interviul de mai jos pentru a afla cat de mult estimeaza compania ca va creste cifra de afaceri in 2017 si cum sta cu promovarea online.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati?
Raluca
Radu: In primul rand, pe Answear.ro vorbim despre produse originale, de la peste 300 de branduri. Facem alegeri curajoase si ne place sa ne surprindem clientii, cu branduri noi si produse unicat. In fiecare luna avem peste 4.000 de produse noi introduse in oferta comerciala a site-ului. Listam atat branduri foarte cunoscute (Guess, Calvin Klein, Valentino, Tommy Hilfiger, Under Armour, adidas, Mango, Pepe Jeans, Desigual), cat si nume noi, care se adreseaza unui segment de public mai tanar si mai curajos in alegerile vestimentare (MissGuided).

Cum va merge in perioada asta?
In primele luni din an avem cea mai mare crestere de pana acum. La nivel de grup inregistram o crestere anuala de peste 85%. Obiectivul nostru este sa devenim cel mai cunoscut brand din segmentul de moda online din Europa Centrala si de Est.

Cum au aratat, comparativ cifrele de Black Friday si Craciun din 2016 si ce urmeaza anul acesta de BF?
In Romania, Black Friday este cel mai important eveniment de shopping din an. Fata de celelalte piete unde brandul este prezent, Romania este un caz aparte, unde atentia pentru cumparaturi online la finalul lunii noiembrie creste exponential. Anul trecut, sarbatoarea de Black Friday din Romania a inseamnat o saptamana de oferte si promotii inedite, cu branduri pe care le-am comercializat exclusiv in perioada respectiva si la preturi foarte atractive. Avem o serie de activitati planificate si pentru 2017, speram sa ne surprindem clientii intr-un mod cat mai placut.

Ce procent din cifra de afaceri alocati pentru promovare?
Suntem un brand tanar si ne-am propus sa gasim nise de comunicare inedite. Incurajam creativitatea si abordarea directa. Fiind un magazin online, ne concentram in special pe campaniile din mediul online. Am investit si in campanii TV, ce sustin cresterea notorietatii brandului la nivel national, insa focusul nostru este sa ne perfectionam campaniile digitale. Avem o echipa locala de 4 persoane ce lucreaza full-time in acest sens.

Cum si unde va promovati site-ul? Ce canal media a functionat mai bine in cazul vostru?
Fiind un magazin de nisa, cele mai bune medii de promovare sunt cele ce sunt usor de monitorizat si care permit activitati sau modificari in timp real. Peste 50% din bugetul nostru de marketing anual este alocat promovarii din mediul digital. Incurajam si campaniile de brand din mediul offline, PR si proiectele speciale alaturi de influenceri. Ne alegem canalele si in functie de mesajele pe care le avem de comunicat si de publicul nostru tinta.

Sunteti prezenti si pe Facebook, si pe Instagram. Cat de important este acest tip de comunicare?
La nivel de grup investim mult in imaginea din mediul online. Answear.ro a ocupat, de multe ori, pozitii fruntase in diferite clasamente ale paginilor de Facebook sau conturilor de Instagram dedicate segmentului de fashion online. Iar aici este meritul echipei locale, care imbina cu succes campaniile online cu proiecte speciale de continut.  

Aveti versiune de mobile, aplicatie dedicata pe Android si iOS?
In prezent, in Romania peste 50% din traficul lunar vine de pe dispozitive mobile. Acest fapt a determinat ca, la nivel de grup, sa lucram la lansarea unei aplicatii mobile Answear. In perioda urmatoare vom putea reveni cu noi informatii.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In 2016, ne-am indeplinit obiectivele de business propuse (pentru cifre relevante legate de subiect, cititi 1 an de Answear.ro in Romanian.r.). Ne asteptam ca pentru 2017 sa avem o crestere de peste 160% a cifrei de afaceri.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Site-urile de moda se confrunta cu neincrederea aratata de clienti asupra originalitatii produselor. Daca aceasta etapa este depasita, mai pot interveni alte provocari (prezentarea si descrierea produselor pe site, interactiunea cu utilizatorii). Cu cat experienta in site este mai facila, iar oferta este mai variata, utilizatorii incep sa revina, in mod constant. Iar fidelizarea lor nu este un proces usor, din contra, cred ca este una dintre cele mai mari provocari din segmentul de e-commerce.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In general, produsele comandate ajung in aproximativ 2 – 3 zile. Ne-am concentrat mult pe dezvoltarea unei echipe locale de Client Service, tocmai pentru a raspunde usor si la timp clientilor nostri. Continuam sa ne dezvoltam in plan local si sa ne largim numarul colaboratorilor, din dorinta de a fi cat mai eficienti in procesul de livrare. Suntem unul dintre primele branduri ce au introdus, in plan local, plata cu cardul la livrare. Ne-am propus sa incurajam cat mai mult astfel de proiecte, gradul de satisfactie al clientilor nostri fiind un element important in masurarea succesului nostru ca afacere.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)