Marius Duse

AtuTech vinde (in forma actuala a site-ului) camere si kit-uri de supraveghere, sisteme de alarma, de sonorizare, de incendiu, interfoane si nu numai, din 2014 incoace si este upgradat constant (pentru a oferi o experienta de cumparare mai facila clientilor). Marius Duse (foto, Adminstrator a2t.ro) ne-a povestit cum pasiunea lui pentru electronica l-a motivat in 2011 sa lanseze afacerea care acum e lider de piata pe nisa proprie, cat de mare a fost investitia inititala, cum arata piata online autohtona a produselor/serviciilorde securitate si automatizare a casei/ afacerii si de unde apar problemele in relatia cu firma de curierat aleasa.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

atu tech

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Marius Duse:
In 2011, cand am pornit aceasta afacere am vazut succesul tehnologiei care iti asigura o viata mai confortabila, mai sigura. Cum ne-am gandit la acest nume? Sincer, nu imi mai aduc aminte, stiu doar ca odata lansat, ne-a placut si l-am adoptat cu placere.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt absolvent de Telecomunicatii si Informatica Economica, pentru mine electronica este un hobby, intodeauna mi-a placut sa „innod fire”, sa produc lucruri. Imi aduc aminte ca prima statie de amplificare audio am realizat-o la 13 ani, dupa o schema din revista „Tehnium”. Pe nisa noastra nu existau modele, chiar si marii retaileri online erau destul de nesiguri in 2011. Nu cred ca am avut neaparat un model. Eram fascinat totusi de sistemele Big Retail offline, am lucrat pentru 2 dintre marile retele de hipermarket, iar partea de comert am invatat-o de la ei.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Eram destul de matur in 2011, cand am pornit impreuna cu finul meu, si eu si el am lucrat pentru companii mari si am acumulat exeperienta. Motivatia? Probabil dorinta de a reusi pe forte proprii. Astrele se aliniasera, eu aveam experienta dobandita odata cu varsta, iar asociatul meu avea elanul firesc al persoanelor mai tinere.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am fost in mare parte autodidact. Imi amintesc ca lucram la un moment dat ca si manager de investitii pentru un lant de hipermaketuri, iar experienta mea era destul de mica, dar am invatat din mers, am acumulat, am performat. Pentru mine, experienta succesului unui proiect este mult mai importanta decat succesul financiar.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Finantarea a insemnat un credit personal de 15.000 €, luat impreuna cu asociatul meu, cu rambursare in 7 ani. A fost greu, dar acum putem sa radem de perioada de inceput, cand totul era doar o poveste. Acum e realitate.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Multe bariere nu au fost, poate cea mai importanta a fost bariera finantarii, nicio banca nu iti ofera un credit fara garantii, doar pe baza viziunii tale. La inceput nu ai de unde sa le oferi. Activele nu cresc in pom, trebuie sa le creezi. E un cerc vicios. In fine, cred ca aici e cea mai mare problema pentru companiile care sunt la inceput de drum si care nu stau calare pe un sac de bani.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Astazi e mult mai comod sa fii angajat. Salariile cresc, nevoia de forta de munca este in crestere. E simplu sa fii angajat. Responsabilitatiile sunt reduse, prin prisma faptului ca segmentezi activitatile si procesele de munca. Ca si angajator, ai multe de manageriat: capital, personal, strategie, viziune... Nu intodeauna iti iese asa cum vrei. Pe de alta parte, satisfactia e mare atunci cand reusesti.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este cel interesat de tehnologie si doreste sa isi creasca confortul si siguranta casei, afacerii, dar si al profesionistului care dezvolta proiecte in aceasta zona. Plaforma are doua module, B2C si B2B.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca isi doreste un produs/serviciu de securitate sau automatizare a casei/afacerii si vrea un produs de calitate, la un pret corect, iar in cazul in care nu se descurca poate apela la profesionisti sa-l indrume in a face alegera corecta. Gama de produse este extrem de generoasa, iar consultantii nostri tehnici pot sa aleaga pentru client solutiile optime pentru satisfacerea reala a necesitatii. Odata cu vanzarea, oferim si servicii post sales, de ajutor in realizarea instalarii/configurarii, fie direct din call center, fie printr-o retea de instalatori parteneri Atu Tech, care pot veni la tine acasa sa asigure instalarea corecta, contra cost.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Suntem distribuitori pentru produse recunoscute, brand-uri puternice, multe dintre ele sunt exclusive pe piata din Romania. Serviciile de pre-sales si post-sales sunt, zic eu, la un nivel foarte ridicat. Acum 3 – 4 ani eram pe o industrie de nisa, acum nu mai este chiar asa. Sunt cateva companii serioase care fac o concurenta corecta, dar e normal sa fie asa. Ne cunoastem intre noi, ne felicitam atunci cand facem ceva bine. Sunt si destui incepatori, dar nu ne raportam la ei niciodata.

De unde va cumparati produsele?
Produsele noastre vin din Europa si Asia, in mare parte. Suntem foarte atenti in alegerea furnizorilor. Primeaza intodeauna calitatea produsului si gradul de inovare pe care il contine.

Cati angajati aveti?
In acest moment, 32 de angajati, inclusiv actionarii firmei. Sunt momente in care ne dorim sa acoperim mai puternic unele departamente, cu un personal serios si profesionist. Oricum, e cea mai grea resursa pe care trebuie sa o gestionezi.

Cum va merge in perioada asta?
Intodeauna sunt vizitatori pe site, intodeauna sunt vanzari. Da, sunt si perioade mai consistente sau mai putin consistente, dar ca oricare afacere, tine oarecum si de sezonalitate.

Ati participat la Black Friday 2017?
De 5 ani participam la acest eveniment. Si in 2017 am avut o campanie asezata si puternica. O organizam in fiecare an cu atentie.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun din 2017?
Cifrele au fost peste asteptari. Daca esti corect in relatia cu clientul tau, intotdeuna va exista un grad de succes garantat. Comparativ cu 2016, au fost in marja de crestere a vanzarilor per total. Poate ceva mai bine.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam pe toate canalele digitale. Cu bugete asumate la inceput de an, digitalul este focusul nostru. Ne promovam putin si in offline, dar foarte targetat.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, cum poti sa nu ai? Este importanta din punctul de vedere al comunicarii, nu neaparat al conversiei, dar o folosim cu un oarecare succes. Folosim campaniile platite cand avem intr-adevar ceva sa transmitem. Campaniile FB sunt administrate In-House.

Aveti versiune de mobile?
Versiunea de mobil este practic o versiune responsive a platformei de baza.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Da, pe cifre pana in acest moment suntem pe crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu ceva mai bine decat media de crestere naturala a pietei de online. Procentul exact ramane sa fie o surpriza.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu sunt adeptul acestei teoreme ca e-commerce-ul are costuri mici. Depinde de marimea afacerii si de drumul ales pentru aceasta afacere. Costurile nu sunt mici. Cum poti reduce din cheltuieli? Pai, esti atent la orice cheltuiala constanta ai pe parcursul acitivitatii. Este identic pentru orice companie cu activitate on-line sau off-line. Nu poti reduce orice, oricum, chiar daca sunt cheltuieli care nu sunt „implicate” direct in procesul de vanzare. Asta nu se poate invata la curs, scoala, asta o simti daca intr-adevar esti conectat la bussinesul tau.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare este de a ridica standardul de usability pentru clientii nostri si de a oferi produse si servicii de calitate, la pretul corect. Pozitionarea ca cel mai puternic brand romanesc de pe nisa de securitate si curenti slabi, conform datelor de bilant din 2017, arata ca suntem constienti de fiecare provocare pe care o intampinam.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
O, un subiect sensibil. Experienta de primire a coletului din partea clientului este de multe ori viciata de calitatea curierului care livreaza. Avem probleme, mai multe decat ne-am dori. Aici nu vad astazi o competitie reala intre firmele de curierat pe zona de calitate a serviciilor, mai mult o competitie dedicata pretului. Asta afecteaza calitatea, implicit gradul de insatisfactie a clientului final, implicit a noasta, a celor care livram. E greu de depasit o problema de genul asta. Schimbi curierul, ai asteptari, dar...

Ce planuri de viitor aveti in online?
Conform datelor de bilant pe 2017, Atu Tech este lider de piata pe nisa aceasta. Ne dorim ca acest lucru sa se pastreze, sa evoluam frumos pe o piata care este din ce in ce mai pretentioasa si mai selectiva.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)