CatalinEmilian_RTBHouse

La mijlocul lunii iulie, Catalin Emilian (foto) a fost numit Country Manager al RTB House (companie de tehnologie specializata in tehnologii avansate de retargetare, care livreaza servicii de conversie catre branduri din toata lumea) si pentru Bulgaria, transmite compania intr-un comunicat. Emilian detine functia de Country Manager RO din martie 2014 si acum RTB House se va concentra pe dezvoltarea prezentei pe piata locala din Romania si Bulgaria, prin extinderea portofoliului de clienti, dezvoltarea serviciilor de consultanta oferite si lansarea de noi produse. Conform Statista.com, Bulgaria are un potential important in ceea ce priveste piata de publicitate digitala (valoarea acesteia este estimata la 54,5 milioane $ pentru 2016).

RTB House opereaza la nivel global, avand birouri in Varsovia, Praga, Moscova si São Paulo, si coordoneaza 850 de campanii unice pentru branduri globale in Europa, zona Asia/Pacific si America Latina. „Scopul nostru este sa livram cat mai multa valoare adaugata. Aceasta inseamna nu doar sa punem la dispozitie uneltele si modalitatile potrivite pentru cumpararea de spatiu publicitar, dar si sa oferim scenarii de retargetare avansata si sprijin complet clientilor nostri in maximizarea ROI-ului”, explica Catalin Emilian in comunicatul amintit.

Cu o experienta de peste 10 ani in domeniul marketingului online, inainte de a prelua RTB House, Emilian s-a ocupat timp de 7 ani de activitatile din zona Romaniei si a Moldovei pentru agentia internationala de research Gemius. Acesta ne-a raspuns la cateva intrebari legate de advertising-ul autohton, costurile unei campanii RTB si pragul de rentabilitate. Citiţi interviul integral mai jos!

ECOMpedia.ro: Cate campanii sunt pe zona de performance (CPA) si cate sunt pe branding, awareness (CPM)? Poti da cateva costuri?

Catalin Emilian: In cazul RTB House, nu avem nicio campanie CPM. Toate campaniile noastre sunt CPC, CPA (Cost Per Action/Conversie), CPS (Cost Per Sale/procent din valoarea vanzarilor) sau un mix intre acestea. Modalitatea de pricing se alege impreuna cu clientul, tinand cont de nevoile acestuia. In functie de modalitatea de cost aleasa, sistemul liciteaza diferit pentru campania respectiva. De exemplu, in cazul CPC sistemul liciteaza liniar pe utilizatorii care au peste un anumit potential, in timp ce la CPA liciteaza proportional cu potentialul lor. Astfel, intr-o campanie CPA o sa avem o intensitate mai mare a campaniei pe utilizatorii mai valorosi, dar o sa avem un volum mai mic al campaniei. Partea de costuri e data de client. El stie cat isi permite sa plateasca pentru o tranzactie, astfel incat acea tranzactie sa fie profitabila pentru el. Noi reprezentam clientul, nu negociem cu el un anumit cost. Putem sa lucram si cu 2%, putem sa lucram si cu 20%, diferenta va fi in volumele campaniei. Aici e important sa gasim impreuna cu clientul raportul optim intre pret/volum. Procentul difera de la industrie la industrie. Pe IT&C avem clienti care platesc pana la un 5-6% in timp ce pe zona de fashion putem sa ajungem si la 15-20%, in functie de specificul campaniei.

Care este ROI-ul campaniilor pe care voi le derulati, sunt oamenii multumiti de cat castiga cu campaniile desfasurate de RTB House? De ce?

Continui ideea ca ROI-ul tine de client si de industria in care activeaza. Este diferit pentru fiecare in parte si este controlabil. Clientii sunt multumiti si asta se vede cel mai bine in rata de retentie de 90%, pe care o avem pentru ca putem sa ajustam platforma in functie de nevoile lor, din punct de vedere financiar si creatie si din punctul de vedere al scenariilor de retargetare. Cand zic scenarii de retargetare, ma refer la utilizarea retargetarii si in alte scopuri decat fata de o campanie standard de performance, in functie de obiectivele punctuale ale clientilor.

Ce investitii ar putea face un magazin online, ca si portofoliu de publicitate online? De ce la bugete in sus merita investit in campaniile RTB? Un site mai mic (20-30 de comenzi/zi, un buget de 500 €/luna), merita sa investeasca in campaniile RTB sau nu? Unde e pragul de rentabilitate?

Cazul ideal si cel mai des intalnit este sa nu mergem pe bugete predefinite si sa putem sa livram cat de multe conversii este posibil, la un cost profitabil pentru client. Sunt zone din comertul online cum este fashion-ul, unde cresterea care vine din zona de retargetare este mai mare pentru ca shopping-ul are o componenta mare de impuls, fata de IT& C ca alt exemplu. Retargetarea merita facuta de la inceput. Initial prin Google si Facebook, ulterior – cand cresc volumele – printr-un retargeter specializat, care poate sa aiba o abordare customizata a campaniei, care creste volumele semnificativ. In cazul nostru, nu exista niciun cost suplimentar (cost de mentenanta, taxe de platforma, etc.), in afara de costul de performance stabilit, iar pentru a gestiona o campanie profitabila si pentru noi, avem un buget minim lunar de 1.000 €.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)