Informatii magazin online incaltaminte

Intrebare

Ma gandesc sa deschid un magazin online cu incaltaminte.
De o vreme tot studiez acest site, adun cat mai multe informatii.
Am creat deja un template in prestashop in care sa invat administrarea lui.
As aprecia orice informatie legata de cest domeniu .
Mentionez ca momentan sunt la stadiul de analiza.
Profilul magazinului nu este hotarat 100 %, pe viitor as adauga si imbracaminte si accesorii.

Multumesc

Topic deschis 0
Alegerea nisei Alegerea platformei Generalitati Organizare magazin online Planul de afaceri Realizare magazin online Titel D 3 ani 15 raspunsuri 546 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 15 )

  1. Piata de incaltaminte din Romania este o piata de 1,3 miliarde de euro. Pretul mediu al unei perechi este de 115 ron. Principalele 5 piete din care importa Romania sunt: Italia, China, Slovacia, Germania, Spania. Principalele 5 piete in care se face export sunt: Italia, Austria, Germania, Franta, Slovacia.

    Exista 4 modele de business in aceasta nisa. Unul singur face profit, restul fac margini sub 2% sau negative.

    Exista 11538 de firme in aceasta industrie in Romania, din care 7141 pierd bani.

    Exista 5 categorii de consumatori.

    Tu ce model de business ai?
    Produci? Distribui?
    Dama? Barbati? Copii? Mixt?
    Ce brand(uri)?
    Ce obiective de business ai ptr primii 3 ani? Cate perechi? Ce cifra de afaceri? Ce margine?
    Ai un brand ptr acest magazin online?
    Ai o idee despre ce strategie de comunicare vei aborda?
    Cum o sa te diferentiezi? (alti 7141 incearca dar nu le iese iar 4397 de companii se zbat si macar fac profit)
    In ce segment de piata vor fi produsele? (sunt 3 segmente principale)
    De ce iti bati tu capul sa inveti Prestashop? Esti un singur om sau un business?

    Daca imi poti da raspunsuri la aceste intrebari, evaluez daca raspund mai departe.

  2. Salut Mihai.
    Doar incaltaminte produsa in Romania. Ulterior si imbracaminte produsa tot in Romania.

    1 Tot incerc sa le pun pe toate intr-un canvas
    2 Vanzare catre clienti
    3 Dama si barbati
    4 Romanesti
    5 Aici este mai greu de raspuns. Ideal ar fi ca in primul an sa ajung cel putin la o medie de 100-150 de perechi pe luna.
    6 Am un brand , am si un concept pentru el.
    7 Strategia va fi legata de conceptul site-ului.
    8 Produse de calitate, promovare prin diverse canale + persoan publice
    9 Medium
    10 Sunt doar un singur om!!! Ca sa pot administra site-ul.

    Este prima oara cand ma bate gandul sa incep o afacere. La prima vedere pare foarte complicat. Am inceput sa studiez cam tot ce inseamna acest tip de bussines.

  3. Mihai poti sa-mi spui de unde ai aceste informatii? Sau le poti furniza si pe alte domenii?

  4. @Ruxandra dintr-un studiu de piata facut de noi in aceasta industrie
    Ce domeniu te intereseaza? Si ce anume? 🙂

  5. @Titel 150 de perechi/ luna. ok.

    Sa presupunem ca vinzi la 250 ron (asta insemnand ca tb sa ai un super produs) si ca esti intr-o situatie perfecta si ai un adaos de 100% la pretul producatorului.

    Adica ai 150 perechi x 125 ron = 18750 ron/ luna

    Website-ul e doar un element din mixul de distributie. In realitate vei vinde si prin marketplace-uri, alti distribuitori, afiliati etc + propriul media plan care va cuprinde propriul website, canale paid, social media, influentatori etc

    Tu spui ca esti in segmentul mediu, insa ala incepe de la 100 euro/ pereche. Esti de fapt in segmentul mass market/ low/ fast fashion sau cum vrei sa il denumesti. Adica pregateste-te sa ai un client semi-idiot care o sa iti faca retur la minim 30% din comenzi (sau nu o sa le ridice, sau o sa spuna ca nu le-a comandat etc). Asadar ca sa vinzi (incasezi) 150 de perechi, iti trebuie 214 comenzi de fapt.

    Distributia (amestecand canalele de dragul exercitiului si simplitatii) te va costa minim 15% din pretul produsului, adica 37.5 ron/ pereche.

    Deci mai scade costul de distributie, adica 214 x 37,5 = 8025 ron/ luna.

    Iti mai raman 10725 ron.

    Trebuie sa ii si transporti. Hai sa spunem optimist 10 ron/ pereche. Mai scade 214 x 10 + 64 x 10 (retururile) = 2780 ron.

    Am ramas la 7945 ron.

    La 214 comenzi/ luna ai nevoie macar de 1 om care sa le proceseze. Hai sa zicem ca te costa cu totul (brut) 2000 ron.

    Am ramas la 5945 ron.

    Mai ai de acoperit: finantarea stocului, depozitare, contabilitate & compliance, suportul tehnic la platforma, chirie sediu, costuri de ambalare, telefon + internet, ceva amortizari ptr o infrastructura IT&C minima.

    La final e munca patriotica.

    Toate astea daca:
    1. ai un produs miraculos
    2. vinzi cu un pret malefic fata de piata
    3. te pricepi la marketing si distributie deci faci no mistakes along the way

    Leaderul de piata a vandut in 2014 2.760.000 perechi (e adevarat are si retea de retail cu 71 de magazine) in valoare totala de 52.871.751 ron (19 ron perechea, la o matematica simpla !!!!!!).

    Bottom line cu 150 de perechi/ luna nu existi in industria asta, pe segmentul asta.

  6. Rectific 52.871.751 euro, nu ron – my bad
    deci pret mediu cam 84 ron/ pereche.

  7. Sorin Frumuseanu

    Interesanta ideea din punct de vedere al cautarilor in google keyword planner:
    Pantofi
    pantofi romanesti, pantofi romania, incaltaminte romania
    dar si pe haine:
    haine romania, haine romanesti, imbracaminte romania.
    Nu recomand prestashop pentru ca nu rezista la seo, cel putin nu fara ajutorul unor firme care chiar se pricep la presta.
    In caz ca nu te intereseaza seo, atunci da.

  8. Multumesc Mihai pentru informatii.

  9. @Cosmin “imprimantele foto”, in opinia mea, fac parte din “piata” IT&C

    dpdv retail, eu nu stiu pe cineva care sa vanda numai asta.
    putem vorbi despre “piata imprimantelor foto” din perspectiva producatorilor de asa ceva

    da-mi mai multe detalii, ca sa inteleg ce doresti de fapt

    tnx,
    M

  10. Sorin Frumuseanu

    @Cosmin
    Cautari medii lunare, via keyword planner:
    imprimante foto – 140
    imprimanta foto – 390
    imprimante foto portabile – 20
    imprimanta portabila – 480
    10% sa fie potentiali clienti si e ceva. Preturi mai mici ca altii sa ai.

  11. Salut tuturor! Mihai sau Sorin, ma puteti ajuta cu ceva market research asa cum ati facut si la colegii de mai sus?
    Situatia mea e urmatoarea:
    Comercializez biciclete de oras(in principal), pretul mediu e de 1600 de lei, bicicletele sunt brand-uite sub brand propriu unele iar unele doar distribuire.
    Ca obiective pe viitor vreau 200 de biciclete vandute pe an in 2016 si 2017.
    Daca m-ati putea ajuta si cu ceva keyword planner ar fi super.
    Multumesc anticipat!

  12. sorin frumuseanu

    Link, logare cu un email de google https://adwords.google.ro/KeywordPlanner
    Setezi cautari din romania, in limba romana, eventual afisare 100 pe pagina si urmaresti sugestiile pentru fiecare expresie, de preferat expresie cu expresie initiala.
    Poti cauta si brandurile, versiuni ale expresiilor cu “pret/preturi”.
    Gasesti de la 10 cautari medii lunare pana la mii (posibil) urmand ca tu sa hotarasti ce vei targeta, in functie de buget.
    In functie de pozitiile actuale, daca sunt mici, recomand expresiile cu maxim 200 cautari medii lunare, mai usor de atins, ceea ce automat inseamna si vanzari.

  13. Salut!

    Revenind la subiectul ‘Incaltaminte’, as dori sa stiu si eu cum pot afla statistici despre incaltaminte pentru copii. Sau, daca are cineva deja aceste informatii, ma poate ajuta?
    Deocamdata sunt in perioada de research. Ma gandesc la productie+vanzare online.

    @Mihai: Cele 4 modele de business se aplica si pentru incaltaminte copii? Daca nu cer prea mult, poti sa imi spui care sunt cele 4 si care este cel care face profit? 🙂

    Multumesc!
    Cristina

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.