index-marketing-digital-februarie

Inițiativa celor de la Edge, 2Parale și 2Performant de a arăta cum și de ce marketingul bazat pe performanță devine norma atunci când vorbim despre vânzări online și rezultate concrete, prezintă rezultatele lunii februarie.

Datele prezentate în continuare de aceștia iau în calcul cele două mari componente ale performance-ului – afilierea și pay per click-ul (care include Google AdWords si Facebook) – și fac comparații cu felul în care au stat lucrurile în luna ianuarie.

Index februarie: un leu investit rezultă 15,7 lei

În luna februarie, a fost înregistrat un total de 5,5 milioane de click-uri – trafic trimis în campanii derulate pentru peste 500 de advertiseri activi.

Comparativ cu luna trecută, valoarea medie a unei vânzări online generate prin performance marketing a fost optimizată, crescând cu 10%. Astfel, dacă luna trecută fiecare 1 leu investit aducea vânzări de 14,2 lei, în februarie fiecare 1 leu a produs o vânzare online medie de 15,7 lei.

Creșterea asociată acestei perioade este susținută și de un context comercial favorabil – sărbătoarea de Valentine’s Day, precum și sfârșitul perioadei de reduceri începute odată cu noul an.

Dar să ne uităm la date și pe fiecare canal în parte:

  • Afilierea: creștere de 8% a valorii unei tranzacții online față de ianuarie

Conform datelor din platforma 2Parale, costul mediu per click în luna februarie a fost de 0,14 lei, în timp ce costul mediu per achiziție s-a situat la valoarea de 10,9 lei (față de 13,2 lei – în luna ianuarie). Astfel, rata de conversie a fost de 1,27%. Cu alte cuvinte, a existat o optimizare vizibilă pe toți indicatorii.

Mai mult, valoarea medie a unei tranzacții online a fost comparabilă cu cea a lunii decembrie 2015 – 183,7 lei (fără TVA), în creștere cu 8% față de luna trecută.

  • Pay per click: rată de conversie bună în contextul unei concurențe agresive

În ce privește zona de Pay per click (Google AdWords și Facebook), s-a înregistrat o creștere a valorii principalilor indicatori urmăriți, față de ianuarie. De exemplu, costul mediu per click a fost de 0,57 lei, costul mediu per achiziție s-a situat la 16,8 lei, iar rata de conversie a fost de 3,40%.

Ușoara creștere capătă sens în imaginea de ansamblu a lunii februarie, care arată o concurență mai agresivă, precum și o creștere a bugetelor destinate promovării prin intermediul canalelor de PPC. În acest context, devin cruciale atât îmbunătățirea mixului de canale, cât și customizarea experienței userilor.

Februarie: industria de fashion se menține în top, categorii noi i se adaugă

Cei mai activi advertiseri ai lunii februarie rămân cei din industria de fashion, cărora li se adaugă puternic categoriile de cărți, telecom și servicii și produse financiare, unde dinamica de activări și oferte este mare.

Trenduri: schimbările realizate de Google – fără impact negativ asupra rezultatelor lunii februarie

Schimbările recent introduse de Google – legate de afișarea în prima pagina a unui număr mai redus de ad-uri – nu pot fi asociate cu valorile înregistrate intern și analizate mai sus.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)