remarketing-google-analytics

Astăzi, în contextul publicității plătite mai precis PPC, puterea remarketingului este incontestabilă. Fiind posibil să interacționezi cu cei care ți-au vizitat deja site-ul, este un avantaj imens pentru a-i targeta și a-i transforma în clienți.

“Google Analytics (GA) Remarketing”

Poate surprinzător, GA remarketing este încă destul de puțin folosit la noi, în ciuda costului destul de scăzut și a ratei de profitabilitate destul de bună.

Ce este Google Analytics Remarketing?

Cu ajutorul acestui minunat tool, care este Google Analytics, putem crea liste de remarketing bazate pe aproape fiecare tip de date din acesta: pagini vizitate, timp de site, conversii si multe multe altele.

Poți crea liste generale – cei care au vizitat siteul, o pagină anume, au downloadat ceva, sau liste specifice – pentru cei care au stat un anumit timp pe site, au făcut click pe un anumit buton, s-au inscris intr-o anumită bază de date etc.

Odată create aceste liste, le poți utiliza și în Google Adwords de exemplu, pentru publicitate targetată.

Această flexibilitate a GA ajută foarte mult în a ajuge mult mai ușor la consumatorii cu mai mult potențial de a se transforma în clienți.

Ce liste de vizitatori ar trebui să creez?

O foarte bună întrebare, aici după cum spuneam sunt o mulțime de variante, dar vom discuta despre 3 tipuri de liste care pot îmbunătăți rata de conversie.

  1. Lista vizitatorilor care au căutat un produs anume și nu au convertit

Poate una dintre cele mai simple și ușor de creat, dar foarte importantă în același timp.

Este vorba despre oameni care au căutat un anumit produs și au ajuns pe site-ul tău. Ăsta e un mare avantaj. Ei știu deja că deții respectivul produs, cunosc produsul și ajungând pe site primul pas spre cumpărare e deja făcut, așa că merită să ne concentrăm atenția asupra acestui tip de vizitator.

Care sunt pașii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-1

  • Selectăm tab-ul “Admin”
  • În coloana “Property” facem click pe “Remarketing”, apoi pe “Audiences”
  • Facem click pe “+ New Audience”
  • Selectăm un “View” și un cont
  • Facem click pe “Create New”
  • Selectăm “Traffic Sources”, introducem numele produsului, SKU sau numele companiei în câmpul “Keyword”, apoi apăsăm “Apply”
  • Alegem “Lookback days”, “Membership duration” și “Audience name’ – în mod normal setăm 30 zile la “Lookback days”
  • Apăsăm “Save”
  1. Lista vizitatorilor care au mai multe pagini pe sesiune decât cei care au cumpărat

Încă o listă foarte importantă, deoarece acești useri sigur au fost interesați de produsele noatre însă ceva i-a făcut să nu convertească, iar noi trebuie să îi readucem pe site și să îi convingem să cumpere.

Detorită remarketingului putem face acest lucru destul de ușor.

Care sunt pașii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-2

  • Pentru început trebui să verificăm numărul de pagini per sesiune al celor care au convertit. Pentru asta alegem tab-ul “Reports”, mergem la “Acquisition”, apoi selectăm “All traffic” și “Channels”
  • Alegem segmentul “Converters” și apăsăm “Apply”
  • În acest segment deschis vedem numărul paginilor per sesiune pe care trebuie să-l luăm în calcul
  • Mai departe, creăm un nou segment – să nu uitați să îl denumiți
  • Alegem “Conditions”

ga-rmk-3

  • Selectăm filtrul “Users” și “Include”, apoi selectăm “Pageviews” și “per user”
  • Scriem numărul de pagini per sesiune “Pages/Session” al celor care au convertit (număr pe care l-am luat de mai sus), apoi alegem semnul “>” (mai mare)
  • Apăsăm “Apply”

În felul acesta am creat o listă a vizitatorilor care au mai multe pagini vizualizate decât cei care au cumpărat. Știind că userii care vizitează mai multe pagini, în general sunt mai interesați de informațiile afișate și de produse, este important să ajungem din nou la ei și să îi atragem pe site.

  1. Lista vizitatorilor a căror durată de vizitare a siteului este mai mare decăt cea a celor care au cumpărat

Similar cu lista de mai sus, cei care au petrecut mai mult timp pe site, indiferent de câte pagini au vizitat, este un semn că au fost interesați de produsele noastre.

Poate au vizitat mai multe pagini, sau poate au fost concentrați mai mult pe conținut și au citit fiecare informație de pe pagină.

Acest tip de vizitatori este foarte important pentru noi și de aceea trebuie să îl segmentăm și să încercăm să îl aducem înapoi pe site pentru a-l transforma în clienți.

Care sunt pașii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-4

  • Trebui să verificăm “Avg. Session Duration“ per sesiune al celor care au convertit. Pentru asta alegem tab-ul “Reports”, mergem la “Acquisition”, apoi selectăm “All traffic” și “Channels”
  • Alegem segmentul “Converters” și apăsăm “Apply”
  • La fel ca și la lista precedentă, în tabelul de raportare vom vedea timpul mediu petrecut pe site de către cei care au cumpărat
  • Creăm un segment nou
  • Alegem “Conditions”
  • Selectăm “per user” și “>” (mai mare), apoi introducem numărul de secunde pe care îl petrec pe site cei care cumpără (timpul e cel pe care l-am văzut mai devreme, în pasul 3)
  • Apăsăm “Apply”

 

Acum că am creat această listă vom putea targeta userii care au petrecut mai mult timp pe site și vom încerca să îi aduce înapoi cu anumite oferta sau reduceri.

E timpul să trecem la treabă!

Sunt multe alte tipuri de targetare în remarketing, dar sper că acestea, chiar dacă sunt oarecum banale, vă vor ajuta să creșteți rata de conversie pe site.

O altă metodă foarte utilă și importantă pentru remarketing este Remarketingul Dinamic, cel care îi arată vizitatorului exact produsul de care a fost interesat. Despre acest tip de remarketingul vom vorbi într-un articol viitor.

Până atunci, spor la conversii!

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan - Marketing Manager

Spy Shop Romania

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)