Sunt webmasterul de la un magazin de succes ( https://mineliboutique.ro ) însă pentru prima dată nu pot să urmăresc cauza scucesului. Poate că ne ajută cineva?

Mai pe larg:
Destulă vreme am promovat site-ul nostru prin rețelele sociale, având un trafic relativ constant și vânzări relativ constante.

La un moment dat, am luat decizia de a promova brandul prin Google AdWords. În clipa respectivă traficul a crescut cu 50-100% (și chiar mai mult) - lucru reflectat PARȚIAL în panourile de admin de la GAds și GAnalytics.

De asemenea, au crescut și vânzările cu 50% - lucru vizibil și în lista de comenzi din backendul site-ului și în GAnalytics (folosim Goals pentru asta).

„Ciudățenia” este faptul că această creștere a vânzărilor vine pe „Google / Organic” și pe „Social” (unde avem campanii însă nu le-am modificat) și nu pe „Paid Search”. Doar o fracțiune cu totul și cu totul neglijabilă (1-2 vânzări la mai multe zile) vine pe „Paid Search” și deci panoul de control de la Google AdWords ne arată că de fapt ne pierdem banii.

Pentru o perioadă s-a oprit promovarea prin GAds (nu am mai plătit) și cifrele vânzărilor au revenit oarecum la normal iar a traficului au revenit la mai mult decât normal (adică a existat o rată de retenție).

Pentru ochiul meu e clar o legătură între GAds și vânzări (ceea ce și dorim de fapt) însă asta nu este reflectată de analitice. Setările, din câte se pare, sunt în regulă pentru că, după cum spuneam, o foarte mică parte din GAds duce la vânzări.

Și lucrurile nu se opresc aici:

Exact același scenariu se întâmplă și cu o campanie de referral marketing. Bineînțeles că este vorba de un provider cu totul diferit de Google, mediu de promovare total diferit etc.

În clipa în care am pornit această campanie, traficul + vânzările au crescut vizibil pe site (@ 50% vânzările - traficul mai puțin). Din dashboardul providerului de referral putem să facem o corelație aproximativă între trafic de referral și ceea ce ne spune GAnalytics însă „ciudățenia” cea mare sunt (iarăși) vânzările: providerul de referral arată o vânzare (una) în timp ce GAnalytics și pe site se văd semnificativ mai multe, venind prin Google / Organic în principal.

Poate cineva să elucideze acest mister?

Mulțumim anticipat pt. orice „luminare” :)

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)