Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Landing page conectat la automatizari de email marketing, pentru mai multe conversii

Landing page conectat la automatizari de email marketing

Ce au in comun newsletterele cu landing page-ul prin care colectezi datele clientilor? Raspuns: mai multe conversii. Stiai ca afacerile care folosesc automatizari de marketing au cu 451% mai multe lead-uri calificate si ca 47% dintre acestea cumpara mai mult decat cele necalificate? (Business2community, 2022) 

Automatizarile si integrarea diferitelor elemente ale mixului de promovare, precum campaniile de email marketing si landing page-ul, te ajuta sa livrezi mesajul potrivit, la momentul cel mai bun pentru a incheia o vanzare. 

In acest articol, explicam ce este un landing page eficient, cum poate fi integrat cu platforma de email marketing si care sunt beneficiile acestei strategii. 

Ce este un landing page? 

Landing page-ul este o pagina pe website-ul tau care are ca scop convingerea vizitatorilor sa faca o actiune: sa se aboneze la newsletter, sa descarce un ebook, sa se inregistreze la un webinar etc. Landing page-urile au o rata medie de conversie de 26% pe toate industriile (Databox, 2019) si sunt cel mai eficient mod de a colecta datele vizitatorilor pentru comunicari ulterioare (Hubspot, 2021). 

Desi 77% dintre homepage-uri inca sunt considerate landing page-uri de creatorii lor (Klientboost, 2022), nu e o buna practica ca ele sa se confunde. 

Un homepage este prima pagina de pe website si are un caracter generic: contine informatii despre business, trimite la alte pagini (ca blog sau echipa), prezinta produse diverse etc. Un landing page nu trebuie sa fie generic. Din contra, el este creat pentru o campanie anume si toate elementele incluse au un singur scop: sa convinga vizitatorul sa faca o actiune bine definita. 

Greseli frecvente in crearea unui landing page

  • Includerea mai multor mesaje. Landing page-urile cu mai multe oferte au cu 266% mai putine conversii (Wishpond). 
  • Includerea mai multor butoane de call to action cu scopuri diferite.
  • Trimiterea spre alte pagini de pe website, care nu au legatura directa cu ‘drumul’ vizitatorului spre actiunea dorita.
  • Un design incarcat, care distrage de la scopul principal. 
  • Includerea meniului principal si footer-ului website-ului in design. 

Bune practici in crearea unui landing page

  • Stabilirea unui singur scop pentru landing page. De exemplu: ‘prezentarea produsului X’ sau ‘convertirea vizitatorilor in abonati la newsletter’. 
  • Includerea unor beneficii clare pentru cei care fac actiunea ceruta.
  • Rezolvarea obiectiilor ce pot aparea in procesul de vanzare, actiune ce poate creste conversiile cu 80% (Hubspot). 
  • Includerea de date concrete si alte dovezi care sustin beneficiile mentionate.
  • Includerea de testimoniale sau review-uri pozitive. 
  • Eliminarea tuturor link-urilor si butoanelor care nu au legatura directa cu scopul paginii. 
  • Optimizarea pentru toate device-urile. 
  • Includerea unui call to action convingator si, atunci cand este posibil, personalizat. CTA-urile personalizate pot creste conversiile cu 202% (Hubspot).  
  • Integrarea landing page-ului cu platforma de email marketing, cu cea de analiza a datelor si cu alte servicii utilizate, astfel incat sa ai o imagine clara a parcursului persoanei de la prima vizita pana la conversie. 

Iata un exemplu de landing page care are ca scop colectarea de lead-uri interesate sa incerce platforma Shopify. Pagina are un design simplu, cu focus pe beneficii si pe call to action.


landing page exemplu

Beneficiile integrarii dintre landing page si email marketing

Campaniile de email marketing te ajuta sa pregatesti lead-urile pentru conversie prin cresterea afinititatii cu brandul. Cand lead-urile ajung pe landing page dintr-o campanie de email, ele sunt deja pregatite si interesate de oferta. 

Foloseste newsletterul pentru a starni curiozitatea pentru continutul landing page-ului. De exemplu, daca vrei sa convingi lumea sa se inregistreze la un webinar, vorbeste in email despre cine sunt invitatii si ce vor invata participantii de la ei. Trimiti abonatii pe landing page, unde reiei beneficiile si ii convingi sa se inscrie. Pentru ca strategia sa functioneze, tine cont de urmatoarele:

  • Newsletterul si landing page-ul trebuie sa aiba elemente de design similare.
  • Mesajele trebuie sa fie complementare. 
  • Ambele trebuie sa contina un call to action convingator. 

Iata un exemplu de newsletter care trimite la un landing page pentru inscrierea la un webinar. 

newsletter webinar landing page

Dar integrarea dintre landing page si platforma de email marketing merge mai departe. Cand cele doua sunt conectate, obtii date relevante despre activitatea abonatilor si poti configura fluxuri avansate de email-uri automate, asa cum explicam in sectiunea urmatoare.

Cum conectezi landing page-ul la platforma de email marketing

Poate parea complicat din punct de vedere tehnic sa integrezi website-ul cu serviciile de email marketing, insa nu este asa. NewsMAN se contecteaza usor, prin intermediul unui plugin, cu toate platformele cunoscute pentru site: WordPress, WooCommerce, Magento, PrestaShop, OpenCart, Cs-Cart, MerchantPro, Gomag, ContentSpeed, Extended, Blugento, TeamShare, Shopify, Zapier, Microsoft Dynamics 365 etc. 

Dupa instalarea pluginului, poti trece la pasul urmator: crearea unei automatizari de email marketing, precum un email de bun venit. Odata ce ai colectat datele, nu te limita doar la a le multumi abonatilor pentru interesul aratat, ci personalizeaza mesajul folosind informatiile pe care le ai la dispozitie. Arata-le de ce brandul este special si, de ce nu, ofera-le un voucher sau cod de reducere care sa-i convinga sa cumpere imediat. 

Iata cum poate arata o secventa de emailuri de bun venit

automatizare email marketing

NewsMAN te ajuta si cu sute de modele de newsletter astfel incat sa poti crea rapid emailuri cu un design profesionist. Descopera si alte functii de email marketing care iti eficientizeaza eforturile de promovare si vanzare, incercand gratuit platforma noastra. 

email marketing NewsMAN

Despre Varga Sabina

Sabina Varga este freelance writer & digital marketer cu peste 15 ani de experiență și gazda Zest, un podcast despre scris. O puteți asculta și citi pe blacusens.ro

Leave a reply