gap

Gap Inc. testeaza o aplicatie de smartphone care le va permite utilizatorilor sa probeze virtual hainele pe care doresc sa le cumpere, folosind un avatar, anunta retaildive.com. App-ul numit DressingRoom este o solutie de realitate augmentata de tip Google Tango, care va fi lansata luna aceasta, pentru doua modele de telefoane mobile care folosesc tehnologia amintita (Lenovo Phab2 Pro si Asus ZenFone AR).

Cum functioneaza sistemul? Utilizatorul suprapune diferite haine peste un avatar (ales din 5 potentiale tipuri de corpuri), poate vedea cum arata tinuta din diferite unghiuri si apoi decide daca si ce cumpara. Desi nu ofera personalizare completa, aplicatia DressingRoom e cu un pas deasupra experientei de a cumpara haine online doar privindu-le intr-o poza si atat.

Ideea nu este noua: compania de realitate augmentata ModiFace a integrat in Facebook Messenger un chatbot care permite utlizatorilor sa incerce virtual diferite rujuri. Tot in 2016, retailerii au experimentat cu realitatea virtuala (VR) si realitatea augmentata (AR) in aplicatii menite sa aduca un plus experientei de cumparare online si sa fie o unealta de marketing si vanzare eficienta: Wayfair.com (retailer specializat in decoratiuni) a lansat aplicatia Patio Playground VR, pentru a interactiona cu clientii; retailer-ul Lowe a facut pasi repezi in aceeasi directie, extinzandu-si programul de design virtual HoloLens, in parteneriat cu Microsoft; Alibaba vrea sa poata permite utilizatorilor de VR sa plateasca produsele dorite in timpul sesiunilor de VR.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)