Functionalitati platforma B2B pentru dropshipping

Intrebare

Salut,

Ce functionalitati considerati a fi necesare pentru o buna organizare a segmentului b2b din postura de client?

Momentan, am urmatoarea lista:

1. Plasare comenzi cu upload de fisiere pentru transport. (awb, borderou + factura)
2. Scadentar si listing facturi cu posibilitate de download.
3. Status-uri comenzi.
4. Formular de retur.
5. Chat cu operatorii.
6. Datele financiare
7. Quickorders
8. Alerte de pret&etc, ceea ce regaseste si-n b2c.
9. Configurator de feed-uri.
10. Posibilitatea de adaugare conturi de operator pe langa cel master si separerea acceselor pe zone financiar/operational.
11. API pentru gestionarea comenzilor automat.
12. Sectiune de help.
13. Rutine pentru retailerii mici care nu folosesc feed-uri si nu investesc in zona asta, adica download intr-un xls de stoc, preturi, etc.
14. Rezervare produs si pret pentru 48h.
15. Vizualizarea documentelor de transport trimise pentru comanda.

Intrebarea ar fi: Ce lipseste din aceasta lista? Din postura de client ati fi de acord sa platiti o taxa sau ati opta pentru:

– taxa ambalare cadou
– taxa inserare materiale publicitare
– taxa aplicare scotch personalizat
– taxa ambalare personalizata (cutie noua, personalizata, nailon cu bule de protectie, etc).

Acum ma gandesc si la o zona in care sa se regaseasca materiale pentru departamentele de marketing, content etc. si un guideline pentru promovare corecta, pornind de la poze cu rezolutie mare, eventual tifate + fonturi specifice produselor + un prezentarea planului de marketing pentru produsele comercializate.

Topic deschis 0
Alegerea platformei Contractele cu furnizorii Logistica Realizare magazin online Solutii software conexe Alex 4 ani 1 raspunsuri 206 vizualizari Master 0

raspunsuri ( 1 )

  1. Salut Alex,

    Iti recomand sa studiezi modelul de afacere al urmatoarelor siteuri http://dropship-services-review.toptenreviews.com/.
    Pe plan international http://doba.com este considerat siteul de referinta cand se vorbeste de dropshipping.

    Aceste siteuri functioneaza in nisa de B2B Dropshipping de mai multi ani si cu singuranta, dupa ani de teste, au ajuns sa-si optimizeze procesele interne, interfata, panoul de servicii oferiti si felul de a le monetiza. Majoritatea acestor platforme permit creearea de conturi permanente sau temporate gratuite si factureaza clientii pe baza de comision de vanzare. In plus, unele percep anumite taxe suplimentare pentru servicii exclusiviste (ca cele pe care le-ai listat tu).

    Cum spune americanul: “Imitation is the sincerest form of flattery.” – as incepe prin a extrage punctele comune de la toate acest platforme, le-as implementa in platforma in lucru ca sa am un punct de plecare, dupa care as incepe sa testez si sa optimizez fiecare dintre functionalitati luand in calcul si obiceiurile B2B si B2C locale.

    Pentru a raspunde punctual intrebarii tale, as adauga suport pentru urmatoarele functionalitati:
    – sistem feedback (merchant si dropshipper) gen ebay – foarte important pentru a stimula comportamentul corect si respectarea procedurilor in retea
    – un sistem pentru a gestiona disputele intre merchant si dropshipper – cu siguranta vor aparea probleme din cauza depasirii termenelor de livrare, refuzul de retururi, etc …
    – procedura de update a inventarului disponibil – pentru a te asigura ca stockurile din baza ta de date sunt exacte. Asta este poate unul dintre cele mai importante puncte pentru ca afecteaza in mod direct perceptia clientilor platformei asupa calitatii serviciului. In urma urmei, porti o parte din responsabilitatea pentru corectitudinea informatiilor pe care le gasesc clientii pe platforma ta 🙂
    Daca poti automatiza stockurile in timp real intre magazine si API-ul tau e super, daca nu, macar un update manual frecvent si constant.
    – daca este posibil – un contract cu o firma de curierat care sa deserveasca clientii portalului la un pret preferential (poti obtine usor reduceri mai mari de la firmele de transport daca mergi global pe retea decat pot dropshipperi obtine individual).
    – optiuni de fidelizare – avantaje care ii for face pe merchants si dropshipperi sa treaca TOATE tranzactiile prin platforma ta si sa “nu te sara” odata ce au facut legatura si s-au cunoscut. In sensul asta poti negocia contracte de reduceri cu diverse companii de servicii (ca in cazul de mai sus cu transportul) si anume: servicii de hosting, creeare si mentenanta siteuri, consultanta marketing, ecommerce, SEO, chiar si mediere a conflictelor de afaceri, avocati … etc. Practic, atata timp cat reducerile primite la serviciile pe care un magazin oricum este obligat sa le foloseasca sunt mai mari decat suma comisioanelor si taxelor pe care trebuie sa le plateasca pentru a functiona prin platforma ta (in alte cuvinte salveaza bani trecand prin tine) tentatia de insela platforma si a intra in contact direct cu magazinul este diminuata foarte mult.

    Sper sa te ajute.
    E.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.