Buna

As avea nevoie de ajutorul dvs intr-o problema legata de vanzari online. Pana in acest moment facturez pe un program oarecare separat de site-ul meu. 99,99% vand online, restul ocazional si la depozit, prieteni, diferite evenimente, etc.
Insa comenzile sunt multe si imi ia foarte mult timp sa mai facturez separat de site, asa ca sunt in discutii cu o firma de programare sa imi faca un modul de facturare automata direct de pe site. Precizez ca 99% din vanzari sunt rambus prin Posta Romana.

Am insa niste nelamuriri legate de factura online si chitanta online, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Legea 148/2012

ART. 8
(1) Factura in forma electronica respecta continutul stabilit de actele normative speciale si va contine marca temporala care certifica momentul emiterii si semnatura electronica a emitentului facturii.
(2) Certificatul aferent semnaturii electronice a emitentului facturii in forma electronica va contine informatii privind identificatorul fiscal si numarul notificarii inregistrate la Ministerul Finantelor Publice.

1. Poate sa imi explice cineva cum se aplica in mod practic cele doua articole?
Ideea este ca, vreau ca factura si chitanta cand va fi nevoie, sa fie emise online, ca sa economisesc timp, stres si un om la facturat.

- ce este marca temporala?
- sa inteleg ca trebuie sa merg la finante sa imi iau certificat se semnatura electronica?
- ce este in mod practic si concret in acest context ,,semnatura electronica''?

2. Am inceput sa vand in ultima perioada la tot mai multe persoane juridice, care platesc rambus prin posta. Pe langa factura emisa, le tai si chitanta persoanelor juridice? Precizez ca banii imi vin in final in cont prin posta romana in sistem rambus.

3. La persoanele fizice dar si la cele de la pct 2 de mai sus, eu merg la posta cu un borderou cu toti clientii pe acea zi. Mi se taie o chitanta la posta pt toti conform cu borderoul. Banii in vin in cont in sume zilnice mai mari, de la mai multi clienti deodata. Niciodata nu stiu de la care clienti imi vin sumele. Pentru aceste sume primesc un plic la banca (trimis de Posta) cu mandatele clientilor (un anumit nr de clienti). Suma rambus a tuturor clientilor dintr-un plic ar trebui sa se regaseasca in suma trimisa in contul bancar al firmei de catre Posta. Insa aici, posta trimite o suma care poate sa cuprinda mai multe plicuri deodata. In felul acesta niciodata nu stiu si nu pot vedea de la ce client individual imi vine rambusul. Daca Posta ma inseala? Posta poate sa imi puna mandatul de la un client intr-un plic, dar poate ca suma rambus aferenta acelui client sau nu mai ajunga niciodata in contul firmei, si eu nu voi sti niciodata lucrul acesta.

Ridic doua intrebari aici:

- cum urmaresc rambursurile de la clienti si cum pot fi sigur ca posta nu ma fura?

- Cum imi inregistrez in contabilitate banii veniti rambus in modalitatea expusa mai sus? Contabila mea ii inregistreaza pe sume ca intreg, asa cum vin in cont.
Este cineva care se confrunta cu aceasta problema si are experienta, care ma poata sfatui cum este mai bine sa procedez?

Multumesc mult.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)