facebook-marketplace

Saptamana aceasta, Facebook lanseaza – in SUA, Marea Britanie, Australia si Noua Zeelanda – serviciul e-commerce customer to customer (C2C) Marketplace, anunta reteaua de socializare pe newsroom.fb.com. Noul Marketplace va fi un hub centralizat pe care cei 1,71 miliarde de utilizatori lunai ai Facebook vor putea cumpara si vinde produse online, in comunitatea lor locala. De ceva vreme, Facebook Groups indeplinea aceasta functie de bazar comunal, 450 de milioane de persoane utilizandu-l cu succes.

In aplicatia mobila de iOS si Android, icon-ul de Messenger va fi inlocuit cu cel de Marketplace. Apasand noul icon, descoperi o multitudine de produse de vanzare in zona apropiata tie; daca te intereseaza unul, ii poti trimite vanzatorului un mesaj sau poti plasa o oferta (pe care acesta o accepta sau nu); poti cauta produse in functie de locatie, categorie sau pret; poti salva un produs, pentru a-l analiza mai tarziu. Daca vrei sa vinzi ceva, incarci o imagine a produsului, o descriere, stabilesti un pret, o locatie si o categorie pentru produs.

Facebook nu face decat sa puna in legatura cumparatorul si vanzatorul, nu faciliteaza plata sau livrarea produselor tranzactionate pe Marketplace. Reteaua de socializare foloseste un algoritm pentru a intocmi listele de produse de care crede ca vei fi interesat (orientandu-se dupa paginile carora le-ai dat like si, dupa ce incepi sa cumperi/vinzi pe Marketplace, de istoricul activitatilor tale aici).

Facebook promite ca va extinde serviciul, in perioada urmatoare, si in alte tari, facandu-l disponibil si pentru versiunea de desktop a retelei sociale.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)