Recent lansatul raport „Europe Best of the Best 2016” (realizat de Adobe Digital Insights si lansat de cmo.com) a analizat traficul online in Europa in anul trecut, procentajul de vizite efectuate pe smartphone, vizitele care dureaza mai mult decat accesarea unei singure pagini si nu numai.

 Concluziile sunt urmatoarele:

  • afacerile online de succes ofera, toate, o experienta mobile impresionanta
  • vizitele pe smartphone au crescut in toata Europa in 2016 fata de 2015, cea mai mare crestere fiind in Germania (primele 20% dintre afacerile de aici au avut o crestere de 51%)
  • in Marea Britanie, primele 20% dintre afacerile online au avut 50% dintre vizite pe mobil, comparativ cu doar 38% in cazul site-urilor care nu au investit masic in optimizarea experientei mobile a clientilor 2016_DeviceUsageForSpecificTasks
  • telefonul mobil este preferat de europeni pentru majoritatea activitatilor zilnice online – citit stiri, ascultat muzica, intrat pe retele sociale, urmarit clipuri video si fotografii
  • facem shopping de pe telefon cu 22% mai des fata de anul 2015
  • numarul vizitelor de pe computere desktop e in scadere pe continent, cel mai mare procent inregistrandu-se in Germania (13% in 2016 fata de 2015), urmat de Marea Britanie si Tarile Nordice (ambele 12%)
  • dar traficul total de pe smartphone si desktop e in continua crestere in Marea Britanie si Tarile Nordice, acestea fiind singurele regiuni in care nu s-a aplicat tendinta generala de scadere a timpului petrecut pe site-uri in ultimele 12 luni
  • timpul petrecut pe site-uri a scazut in toate industriile, cu exceptia celor financiare si de telecomunicatii
  • vizitele din ce in ce mai scurte sunt motivate de experienta mobile nesatisfacatoare, design-ul site-urilor deloc exceptional, layout-ul greu de navigat, search-ul greu de utilizat
  • pe dispozitivele mobile, vizitele din ce in ce mai scurte sunt motivate de marimea ecranelor si layout-ul deloc inspirat
  • in medie, europenii detin 6,1 dispozitive conectate, iar 50% dintre ei schimba frecvent dispozitivul atunci cand fac task-uri comune (verifica email-ul, intra pe retele sociale, se documenteaza ori fac cumparaturi)
  • mai ales pentru tinerii de 18 – 24 de ani, e foarte important pentru un site sa ofere posibilitatea de a continua browsing-ul pe un dispozitiv nou de unde a ramas consumatorul pe dispozitivul anterior, fara a fi nevoie sa te loghezi din nou si sa iti introduci datele pe un ecran mic
  • europenii sunt nesatisfacuti de experienta lor mobile, 47% declarandu-se frustrati de timpul lent de incarcare pe mobile
  • nordicii si britanicii au cele mai mari rate de conversie, fiind cei mai dispusi sa cumpere de pe telefon decat de pe desktop
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)