gen-y

Nativii digitali din Generatia Y (persoanele nascute in perioada 1980 – 2000) sunt motivul pentru care, in Europa, cumparaturile alimentare online sunt in crestere, a concluzionat compania de market research Mintel, in urma unui studiu (efectuat in Germania, Italia, Franta, Spania si Polonia), citim pe foodnavigator.com.

Compania Mintel explica urmatoarele: cu exceptia Marii Britanii, piata de egrocery europeana este la inceput in restul tarilor continentului, dar este intr-o dezvoltare rapida, din ce in ce mai multi retaileri incercand sa ramana conectati la tanara generatie pe piata alimentara online. Informatiile Euromonitor indica o crestere de 24% a comertului alimentar online in Marea Britanie, intre 2010 – 2015 (adica un total de 5,1% din distributia totala de alimente impachetate); in Franta, in aceeasi perioada, procentul s-a dublat (atingand 3,8% din market share); in Germania, egrocery-ul a crescut cu 67% (dar reprezinta doar 0,5% din totalul pietei).

Tinerii europeni de 16 – 24 de ani sunt mai predispusi sa aleaga e-commerce-ul in detrimentul supermarket-urilor, cand vine vorba despre alimente, pentru a evita stresul cumparaturilor si a economisi timp (spun o treime – ¼ dintre tinerii germani, italieni, francezi, spanioli si polonezi). Aproape jumatate (45%) dintre tinerii germani spun ca au cumparat produse online in ultimele 6 luni, in comparatie cu 31% din intreaga populatie a tarii.

Una dintre principalele bariere in calea Generatiei Y, cand vine vorba despre egrocery, este calitatea si prospetimea produselor: peste jumatate dintre tinerii polonezi spun ca nu fac cumparaturi alimentare online din acest motiv, iar in restul tarilor analizate procentele sunt de 50% (Germania), 41% (Spania), 39% (Italia) si 30% (Franta). Spaniolii spun in procent si mai mare (62%) ca nu le place ca nu pot selecta produsul in persoana, la fata locului.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)