Infografic eMAG mobile_2017

Compania romaneasca eMAG, fondata in 2001, si prezenta si pe piata din Bulgaria, Ungaria si Polonia, anunta – intr-un comunicat de presa – ca anul trecut 55% din traficul total inregistrat pe site-ul emag.ro a venit de pe dispozitive mobile.

„Folosirea smartphone-ului a devenit fireasca, iar comertul online se potriveste foarte mult cu acest comportament. Clientii sunt astfel aproape de toate produsele pe care si le doresc. Eforturile facute de noi in tot ceea ce a insemnat dezvoltarea si imbunatatirea aplicatiei eMAG se reflecta in gradul ei ridicat de utilizare. Aplicatia permite clientilor nostri sa se informeze instantaneu despre produsele care ii intereseaza, sa citeasca review-urile facute de ceilalti utilizatori, ceea ce ii ajuta sa ia decizia de cumparare repede”, explica in comunicatul amintit Bogdan Axinia (VP Platforms & Technology Director eMAG).

Clientii se informeaza si comanda folosindu-le, iar cifrele pentru anul recent incheiat arata astfel:

  • traficul eMAG a ajuns la 270 de milioane de vizite in 2016 (cu 63% mai mult fata de anul precedent)
  • peste 151 de milioane de vizite au provenit de pe smartphone si tableta, cu 26% mai mult decat cele provenite de pe desktop si in crestere de 2,2 ori fata de 2015
  • in septembrie si decembrie, mobile-ul a adus peste 60% dintre vizitele pe site (evolutia este dubla fata de estimarile initiale)
  • mobile-ul a adus si o crestere semnificativa a numarului de comenzi – peste 148%, fata de 2015; in total, o treime dintre comenzile eMAG din 2016 au provenit de pe dispozitive mobile
  • desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite in 2016 (cu 23% mai mult fata de anul precedent)
  • in ultimii 2 ani, vizitele de pe dispozitive mobile au crescut de 5 ori, depasind ca ritm de crestere si ca valoare absoluta evolutia traficului de pe desktop
  • cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile (62%) au fost facute de persoane care au pana in 35 de ani
  • 65% dintre clientii de pe mobile sunt barbati si 35% sunt femei
  • vizitele din aplicatia eMAG (41 de milioane la numar) au crescut cu 175% fata de 2015; clientii o prefera pentru usurinta si flexibilitatea cu care pot comanda, numarul mare de produse intr-un singur loc, modulul de search, urmarirea statusului comenzilor, alertele primite si plata cu un click (swipe)
  • raportat la sistemul de operare, utilizatorii folosesc cel mai des smartphone-uri/tablete Android (acestea au adus 78% din traficul total de pe dispozitivele mobile, fata de 20,5% de dispozitive iOS)
  • cei mai multi clienti care au accesat site-ul de pe dispozitivele mobile sunt din Bucuresti – Sectorul 6, Constanta, Cluj, Timis, Iasi
  • in topul celor mai cumparate categorii de produse pe mobile se numara cele pentru copii (cu o pondere de 4,7%), home&deco (3,7%) si produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane si telefoanele mobile
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)