Mai mult de jumatate dintre companiile din Statele Unite (57%) au facut achizitii online, in timp de 37% estimeaza ca in 2013 vor creste bugetul alocat procurarii de bunuri si servicii de pe Internet, arata studiul “State of B2B Procurement”, realizat de compania americana Acquity Group LLC.

Concluziile firmei de digital marketing se bazeaza pe rezultatele unui sondaj online la care au participat mai mult de 200 de responsabili de achizitii din companii care aloca anual mai mult de 100.000 de dolari pentru cumpararea de produse prin comert electronic. Dintre achizitorii care cumpara online, 58,5% au facut comenzi de mai mult de 5.000 de dolari.

Cum consuma achizitorii bugetul anual:

  • 8,7% consuma online mai mult de 90% din bugetul anual
  • 31,9% consuma online 50-89% din bugetul anual
  • 30,9% consuma online 11-49% din bugetul anual
  • 28,5% consuma online mai putin de 10% din bugetul anual

In ceea ce priveste schimbarea obiceiurilor de consum, 71% dintre achizitori ar cumpara mai mult daca site-urile de e-commerce si-ar imbunatati navigarea si ar simplifica procesul de cumparare pentru companii.

71% dintre achizitori ar parasi furnizorul actual pentru un concurent care are aceleasi preturi, dar care le ofera un catalog de produse mai usor de consultat si un proces mai simplu de achizitionare.

Companiile si agentiile guvernamentale din SUA vor face achizitii online de 559 miliarde de dolari in 2013, estimeaza Forrester Research Inc., in primul studiu pe care l-a dedicate pietei de e-commerce B2B.

Comertul electronic B2B nu este unul care sa poata fi ignorant de catre furnizorii care nu au ajuns inca pe Internet, mai ales in contextul in care gigantul Amazon.com a lansat propriul serviciu B2B, AmazonSupply.com, unde vinde orice de la echipamente de laborator pana la papetarie.

“Furnizorii B2B trebuie sa le dea cumparatorilor un motiv pentru a ajunge pe site-urile lor”, spune Robert Barr, vicepresedinte senior al Acquity Group. Potrivit lui Barr, consumatorii se asteapta ca experienta de cumparare sa fie usoara si accesibila pe toata gama de dispositive, chiar daca de-o parte si de alta a procesului se afla tot o companie.

Multi achizitori B2B cauta contracte care le ofera preturi si optiuni preferentiale. Pentru a face o comanda, ei au nevoie in prima instanta de o cotatie de pret, care va ajunge mai sus pe lantul decizional, la manageri, inainte ca achizitia sa fie aprobata. Acest proces este ceva mai complicat decat o comanda pe un site de e-commerce B2C si este de luat in considerare de catre prestatorii de astfel de servicii.

Sursa articol: http://www.internetretailer.com/2013/05/31/B2B-e-commerce-poised-growth

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)