Salut,

Am scris un "comentariu" la un articol de pe Wall Street.ro http://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/174627/consumatorii-europeni-ar-cumpara-mai-mult-online-daca-ar-avea-optiunea-returnarii-gratuite.html

Spune ca exista un studiu, realizat de Gemius, conform caruia:
- 40% din totalul consumatorilor s-au confruntat odata sau de doua ori cu situatii in care au primit produse care nu le-au indeplinit asteptarile
- 36% nu returneaza produsele de care nu sunt multumiti

Iata comentariul meu:
"Domnilor,

Mi se pare ca aruncati foarte usor cu afirmatiile si nu oferiti si niste definitii la care sa ne raportam.

Ce inseamna ca un produs nu iti indeplineste asteptarile ?
Poate ca butonul de pornit/oprit al laptop-ului comandat in loc sa fie pe partea stanga e pe partea dreapta ? Sau ...

Ce inseamna ca nu sunt multumiti de produse ? Gustul unei prajituri este altfel pe stomacul gol fata de cel "cu burta plina". Cred ca o parte din cei care au mancat prajitura "cu burta plina" o sa fie nemultumiti de gustul ei.

Stia clientul ce produs comanda, ce caracteristici are ? Era in deplina cunostiinta de cauza cand a comandat ?
Aaaa ... daca comanda mere si la usa vine curierul cu pere ... asta e altceva.

Sunt unii care nu mai stiu cum sa se diferentieze fata de competitie si nascocesc diverse ...

Ar fi foarte interesant sa existe si obligativitatea de a spune ce faci cu produsul returnat, ce se intampla cu el. Mai este promovat la vanzare ca produs nou ? Cum se inregistreaza in contabilitate un produs folosit ? Este vandut el, ca un produs la mana a 2-a ?

Sunt foarte curios daca comerciantii astia care se bat cu pumnii in piept cu cate zile au ei drept de retur, spun ca produsul pe care l-ai cumparat a mai trecut prin cel putin o pereche de maini sau a mai fost purtat de cel putin o persoana sau ...

Sii ... nu-mi spune ca, comerciantii au o categorie de produse desigilate. Pai, un produs care a fost utilizat/purtat/... timp de 14, 21 sau 30 de zile va intra in categoria "desigilat". O categorie care sa se numeasca la mana a 2-a nu am vazut pe nici un site pana acum. Cand spun mana a 2-a ma refer la cele care vin in magazin dupa 14, 21 sau 30 de zile.

Tu ai cumpara un produs utilizat/purtat/... timp de 14, 21 sau 30 de zile ? Sigur, in afara de situatia in care ar fi vorba despre un site cu lucruri la mana a 2-a.

Cu respect,
Cristian Fasie"

Voi ce parere aveti in legatura cu acest drept la retur ? Cine poarta intreaga responsabilitate a actului de achizitie ? Doar vanzatorul ?

Inteleg si sunt total de acord cu dreptul la retur, in situatiile in care comanzi mere si primesti pere, produsul ajunge la tine deteriorat sau incomplet, are mare parte din caracteristici dar nu toate din cele prezentate, nu functioneaza corespunzator specificatiilor.

Sunt specificate in lege, excat, situatiile in care un consumator poate face retur ? "nu le-au indeplinit asteptarile" si "nu sunt multumiti" mi se par total lipsite de substanta si pana la urma, poate, de bun simt.
La un drept de retur de 14, 21 sau 30 de zile ar insemna ca magazinele online sa se transforme in Centre de incercari. Pe banii cui ?

Cu respect,
Cristian Fasie

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)