Pentru ca am observat ca sunt mai multe intrebari legate de modul de raportare si contorizare a tranzactiilor care difera in aceste doua tool-uri, voi aborda putin aceasta “problema” legata de diferentele dintre GA (Google Analytics) si Google AdWords. Desi sunt instrumente create de catre acelsi dezvoltator, acestea au diferite metode de raportare a numarului de lead-uri sau conversii.

Multe dintre aceste discrepante apar din cauza faptului ca AdWords are un sistem propriu de atribuire a conversiilor si foloseste o alta metoda de tracking. Dar hai sa vedem care sunt cauzele pentru care cifrele din rapoartele celor doua tool-uri nu sunt identice.

  1. Conversion tracking este definit diferit

In GA, un Goal complet este numarat o data/sesiune, in timp ce in AdWords acesta poate fi contorizat de mai multe ori dupa accesarea unui Ad.

De exemplu: downloadarea unui fisier este raportata in GA o singura data ca si Goal in respectiva sesiune, indiferent de cate ori acel user il va downloada. in AdWords, daca contorizarea este setata pe Every (am vorbit despre conversion tracking in materialul trecut), poate raporta mai multe Goal-uri, daca actiunea s-a facut de mai multe ori.

Nota: in AdWords nu exista notiunea de sesiune.

  1. Modul de atribuire este diferit

GA foloseste doua tipuri de modele de atribuire a conversiilor: last non-direct click si last click. Primul este pentru rapoartele non multi channel, iar al doilea este pentru multi channel.

in AdWords, default este modelul Last click, insa pe langa acesta mai pot fi alese si alte tipuri de modele de atribuire a conversiilor: Linear, Time decay, First Click, Position based.

Totusi, in AdWords este vorba despre actiunile care au loc DUPa accesarea unui Ad, sau DUPa vizionarea unui Ad. in GA, modelul Last click, atribuie conversia ultimului canal care a fost pe traseul vizitatorului inainte ca acesta sa faca o conversie.

Exemplu: daca un user vede un Ad in Search si il acceseaza, intra pe pagina de produs, poate chiar adauga produsul in cos, dar nu finalizeaza comanda, apoi iese si revine pe site accesand direct adresa si va face o cumparatura, AdWords va atribui aceasta conversie propriului Ad, in timp ce GA va atribui conversia canalului direct.

3. Durata cookie-ului

In AdWords, un cookie expira dupa 90 de zile dupa ce un user a facut click pe Ad, in timp ce in GA, cookie-ul dureaza pana la 6 luni. Astfel ca daca un vizitator a facut o conversie dupa durata de expirare a cookie-ului, in AdWords nu va fi raportata tranzactia, dar in GA va aparea in raport.

  1. Clickuri si tranzactii invalide

AdWords poate detecta clickurile invalide si, implicit, conversiile venite din aceste clickuri, astfel ca nu le va raporta, in timp ce GA va introduce in rapoarte aceste tranzactii, chiar daca sunt fara valoarea pentru business, putand crea discrepante.

  1. Data tranzactiei

AdWords raporteaza conversiile in functie de data / ora click-ului care a condus la finalizarea tranzactiei, nu data la care a avut loc tranzactia in sine. Acest lucru este gandit pentru a va permite analiza coosturilor campaniilor din ziua respectiva.

De exemplu, un user face o tranzactie in data de 10, dar click-ul pe Ad a avut loc in data de 9. in GA tranzactia va fi raportata pentru ziua de 10, dar AdWords-ul va trece aceasta tranzactie ca avand loc in data de 9.

  1. Rata de actualizare

In AdWords, raportul tranzactiilor care se petrec in platforma se actualizeaza mai repede (in jur de 3 ore) decat cele importate prin goal-uri sau tranzactii din GA. (in jur de 9 ore)

  1. Tranzactiile din medii diferite (cross device)

Modul de raportare AdWords permite estimarea tranzactiilor care au avut loc pe un anumit device, chiar daca traseul userului a inceput pe alt device. Asta este posibil datorita modului de recunoastere de catre Google a userilor care sunt logati in contul lor in timpul in care fac aceste actiuni si le poate marca traseul.

8. Schimbarea numelul Goal-ului sau a view-ului

Atunci cand modifici numele unui Goal care este importat din GA in AdWords, sau numele unui view din GA care contine anumite Goal-uri importate, noile denumiri vor aparea in AdWords dupa ce vor fi fost completate de catre un user. Acest lucru poate dura pana la 24 ore.

  1. Tranzactiile telefonice

Daca folosesti extensii pentru apelare telefonica (call extensions) in Ad-uri, toate apeluri care provin din aceste extensii si care au o durata mai mare decat cea setata vor fi raportate ca si conversii de catre AdWords. Acest tip de raportare nu este posibil in Analytics.

  1. View through conversions

View through conversion – conversiile care se pterec dupa ce un user a vazut Ad-ul (nu a facut click) – in functie de setarea din Conversion Tracking, AdWords poate raporta o tranzactie daca un user a vazut un Ad si face o comanda ulterior. Acest lucru nu este stiut de catre GA, care nu va raporta nicio tranzactie in acest sens.

LE: AdWords ne anunta ca vor aparea modificari in modul de raportare a tranzactiilor in curand, si anume vor incepe sa identifice id-ul clickurilor - GCLID (Google click identifier)pentru cei care au bifat auto-taggingul si au conectat conturile de GA si AdWords. Dar despre asta vom vorbi intr-un alt articol. 

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan - Marketing Manager

Spy Shop Romania

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)