La un anumit moment sau altul este posibil sa fi creat o campanie Google AdWords pentru a atrage trafic catre produsele dumneavoastra. Nu conteaza cat de mica este  compania dumneavoastra, daca ati adoptat o atitudine de genul "seteaza si uita de el”, e timpul sa aruncam o privire la unele modificari care vin cu programul "Enhanced Campaigns" ce va va afecta direct pe dvs.

Cu noul program Enhanced Campaigns (campanii imbunatatite), Google va afisa anunturile dvs AdWords pe toate dispozitivele. Mai degraba decat limitarea campaniei de anunturi doar pentru utilizatorii de desktop sau doar mobil, Enhanced Campaigns va afisa anunturile dvs pentru desktop, mobil si utilizatorii de tablete.

Aveti timp doar pana in 22 iulie pentru a actualiza contul dvs pentru Enhanced Campaigns si pentru a face modificarile care se potrivesc cel mai bine strategiei dvs. de publicitate! Va trebui sa luati unele decizii cu privire la ceea ce este mai valoros, un cumparator care navigheaza pe mobil sau un cumparator care navigheaza de pe desktop, si de a cuantifica de fapt, diferenta dintre ei. Rapoartele arata ca odata ce agentii de publicitate au trecut la Enhanced Campaigns, Costul Per Click a crescut - un alt motiv sa acordati atentie sporita campaniilor AdWords.

Cum functioneaza Enhanced Campaigns

Foarte putini comercianti online inteleg pe deplin noul tip de campanie, conform Justin D'Angelo de la ROI Revolution, care spune ca acestia nu au efectiv timp sa inteleaga avantajele si dezavantajele folosirii acestui tip de campanie. Pentru a intelege cum functioneaza Enhanced Campaigns si de ce Google schimba AdWords, este util sa cititi acest exemplu oferit de Google despre modul in care un retailer ar putea folosi Enhanced Campaigns pe mai multe dispozitive:

"Sa presupunem ca vreti sa creati o campanie de promovare pentru buticul de haine de femei pe care dumneavoastra il detineti in San Francisco si un magazin online. Intr-o singura campanie, puteti crea anunturi cu titluri, mesaje si paginile de destinatie care sunt adaptate pentru clientii care cauta pe dispozitivul lor mobil magazine de imbracaminte pentru femei din San Francisco. In acelasi timp, puteti crea anunturi care va aparea la oameni care doresc sa caute magazine cu haine de femei de pe desktop, laptop sau o tableta. Apoi, puteti alege sa afisati anunturile dvs optimizate pentru mobil pentru clienti atunci cand acestia le vizualizeaza pe un dispozitiv mobil."

Google continua sa explice, "pe dispozitive mobile, anuntul text optimizat pentru mobil va fi prioritar fata de anunturile text standard. Pe desktop, laptop sau tablete, anuntul cu text standard va fi afisat prioritar fata de anunturile optimizate pentru mobil."

Google explica procesul de migrare catre Enhanced Campaigns, iar pagina dispune de doua videoclipuri care va trec prin intreg procesul. "Enhanced Campaigns va permit sa gestionati usor targetarea complexa, licitarea si anunturile pentru diferite platforme, cum ar fi cele mobile si desktop tot in cadrul aceleiasi campanii", este explicat acolo. In plus, "se reduce astfel numarul total de campanii pe care trebuie sa le creati - nu mai aveti nevoie de o campanie separata pentru fiecare tip de dispozitiv."

Setarea modificarilor pentru cautarea pe mobil

Cand migrati in campaniile dvs trebuie sa selectati o ajustare a ofertei/licitatiei pe mobil. Acest lucru ii spune motorului de cautare Google daca sa fie mai mult sau mai putin competitiv pentru cautarile care apar pe dispozitive mobile. Sub "Mobile bid adjustment" de pe panoul de editare, introduceti o valoare intre -90% si 300%, inclusiv. Puteti introduce de asemenea -100% pentru a renunta la afisarea reclamelor pe mobil pentru campaniile sau grupurile de anunturi selectate. Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de ajutor Google, dar videoclipurile aratate mai sus fac o treaba buna in a explica modul in care functioneaza Enhanced Campaigns.

Cat timp dureaza setarea Enhanced Campaigns?

Ar putea sa nu dureze mult timp migrarea pentru vanzatorii mici cu campanii simple, cand stabilesc modificarile pe licitatii. Dar multi comercianti ar putea petrece 18-20 ore pe cont, conform Shahira Motani de la NetElixir. "Complicatia apare atunci cand anumite campanii trebuie sa fuzionate – doar desktop / cu campanii doar pe mobile", a spus ea. Atat Motani si D'Angelo au afirmat ca procentul de vanzatori online, care sunt gata pentru tranzitie este destul de redus - undeva intre 25% la 50%. "intelegerea inadecvata cu privire la Enhanced Campaigns cuplata cu lipsa resurselor instruite reprezinta obstacole importante pentru tranzitie", a spus Motani.

Click-urile vor costa mai mult?

O preocupare majora exprimata cu privire la Enhanced Campaigns este potentialul de crestere a CPC (costul per click), conform Motani. La mijlocul lunii iunie, Adobe a raportat un salt in Google Cost Per Click care se crede ca se datoreaza, in parte, agentilor de publicitate care migreaza la Enhanced Campaigns. Inflatia CPC este o preocupare valabila, conform lui Motani, iar ea recomanda agentilor de publicitate AdWords sa monitorizeze indeaproape CPC-urile lor, in urmatoarele cateva luni. "Cu toate acestea stim ca Google Adwords este in esenta un sistem bazat pe licitatii. Enhanced Campaigns nu schimba fundamental modul in care functioneaza licitatia sau modul in care scorul de calitate functioneaza."

Ce impact are acest lucru asupra campaniei dumneavoastra Bing?

Auzind de schimbarile care vin la Google AdWords, echipa Microsoft Bing Ads a declarat ca nu crede ca amestecarea dispozitivelor mobile, desktop si tablete "intr-o maniera opaca" a fost in cel mai bun interes al bazei de clienti sau al industriei in general. Cu toate acestea, "avand in vedere credinta noastra puternica in portabilitatea datelor catre agentii de publicitate, care a fost consolidat recent de Google cu FTC, vom actualiza produsul nostru pentru a ne asigura ca agentii de publicitate pot realiza o tranzitie insesizabila intre cele doua produse."

De fapt, Bing a recunoscut recent ca nu a fost liderul in cautare platit si a scris, "Bing Ads are o cota minoritara a pietei de publicitate pe motoarele de cautare. Agentii de publicitate petrec mai mult timp in optimizarea campaniilor lor cu alte platforme de cautare. Echipa Bing Ads recunoaste acest lucru si are un plan pentru a alinia mai bine aceste instrumente."

Nu amanati tranzitia

Modificarile vin pe 22 iulie, dar nu va lasati pacalit in ideea ca nu trebuie sa faceti orice modificari la contul dvs daca Google migreaza campaniile dvs automat. "Cand upgrade-ul va aparea, campaniile din cont vor fi comasate, astfel incat va fi nevoie de unele modificari manuale pentru a va asigura ca acele campanii care vizeaza diverse dispozitive sunt optimizate pentru a rula eficient", a spus Motani. Cel putin, D'Angelo recomanda comerciantilor sa stabileasca o modificare pentru licitatiile mobile. "Google recomanda de obicei o ajustare de -20%, dar eu as recomanda o ajustare de -50% la licitatiile mobile si ajustati-l de acolo pe baza propriilor date", a spus el.

Fie ca sunteti gata sau nu, Google va muta toate conturile AdWords catre noile sale "Enhanced Campaigns", pe 22 iulie 2013. Este mai bine sa fiti gata, cel putin asa veti stii ce vine!

Sursa: http://www.ecommercebytes.com/cab/abn/y13/m07/i08/s05
Autor: Ina Steiner

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)