[Nota Moderatorului: Acest articol nu ar fi trebuit publicat in forma lui initiala. Acum este moderat, si au fost eliminate mentiunile la companii romanesti, pentru ca ele trebuie justificate in prealabil. Nu exista, asa cum spune si autorul acestui text, cea mai buna platforma de comert electronic. Dupa cum nu exista nicio eticheta, o preconceptie despre calitatea unor servicii prestate de platforma x sau y. Mergand pe acelasi principiu al neutralitatii, al opiniilor fara prejudecati, textul de mai jos a fost formulat tendentios, si acest tip de limbaj nu este ingaduit aici pe ECOMpedia. Din pacate pentru ECOMpedia, acest lucru a trecut de echipa de moderatori, care si ea este supusa greselii si supusa judecatilor umane, de cele mai multe ori partinitoare. Pentru acest lucru imi cer scuze celor care au fost vizati de articol, pentru ca nu l-am citit la timp, inainte de publicare.]

Va spun ca platforma este una dintre cele mai neimportante aspecte cand deschizi o "tejghea" online. Exemplu, Site-ulXYZ.ro, este un site cu multe meniuri pe prima pagina, cu multe informatii nestructurate/neimportante, care arata exact la fel ca in urma cu 3 ani - cand am cumparat eu un mouse. 

Nu exista cea mai buna platforma de comert electronic, ci cea mai tare campanie de publicitate, cea mai buna valoare oferita. Cineva mi-a arat un site de prezentare de servicii de machiaj, cu multe cuvinte cheie concurentiale pe prima pagina, proprietara care primeste foarte multe cereri, exemplu „trimit masina pana la Cluj, sa veniti pana la Brasov sa realizati serviciile oferite”, desi site-ul nu prea are trafic. Ceea ce inseamna ca rata de conversie este ridicata. Credeti ca are linkuri de la Protv, Antena1 sau Cancan? Nicigand! Doar un site bine realizat in exterior si cu marketing adaptat internetului.

Platformele de comert electronic de la dezvoltatorii cunoscuti PlatformaX, PlatformaY sunt doar niste tarabe ruginite si care miros urat. Cu aceeasi suma de bani, alti furnizori ofera o valoare foarte mare, care va depasi cerul. Dezoltatorii mentionati anterior ne informeaza ca trebuie sa ne diferentiam de concurenti, insa acestia nu fac lucru asta. In aceeasi suma de bani, 3200 Euro, ofera acelasi lucru, o platforma banala de comert electronic, fara prea multa valoare. Acum au scos o varianta inchiriabila, dar daca vrei sa iti arate cum functioneaza platforma te costa 600 Euro si daca mai vrei sa iti arate cum importi produsele te mai costa in x sute Euro. Deci pana la urma ajungem la acelasi pret?

PlatformaX, PlatformaY au servicii foarte scumpe si ofera servicii foarte proaste. Nu respecta contractele semnate, intarzie proiectele platite, nu raspund la telefon/e-mail, le realizeaza cu erori, pe seful cel mare nu-l intereseaza clientii „eu am angajati, de unde sa stiu ce fac ei?”. De asemenea au angajati incompetenti, o duduie de la PlatformaX se exprima jalnic, scrie cu greseli gramaticale „vre-o”, „nu e bune”, „iera”, nu mai zic de tabla inmultirii si e director de marketing.

Nu mai intrebati de platforma, ci concetrati-va pe blog si pe valoare oferita clientului. La aceeasi suma de bani incercati sa rezolvati problemele oamenilor! In x Lei ii ofer cumparatorului nu doar produsul ci si altceva, exemplu: curs de utilizare..., curs de arta teatrala, curs de...., 15 idei de aranjat gradina, cum sa... (ce vindeti voi). Fac o singura data si multiplic de 100 ori!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)