Multe magazine online investesc bugete frumusele, ca sa nu spunem mari, in promovare online prin Google AdWords sau prin intermediul canalelor de social media cu scopul de a aduce cat mai multi vizitatori pe site-urile lor si chiar reusesc asta cu success, insa odata ajunsi pe site nu reusesc sa ii transforme in clienti.

De ce pierd clienti magazinele online?

Un raspuns foarte simplu pe care l-am putea primi de la multi “jucatori” din mediul comertului electronic este: “vizitatorii n-au gasit ce cautau!“

full-shelf-supermarket570

Ei bine, este posibil ca unii chiar sa nu gaseasca pe site-ul tau ceea ce isi doreau, insa in acest articol vrem sa vorbim despre cum ai putea veni in intampinarea vizitatorilor cu schimbari simple in site-ul tau care sa ii transforme in clienti.

Cum comunici cu clientii tai?

Stim cu totii ca unul dintre motivele pentru care clientii prefera sa cumpere dintr-un magazine fizic mai mult decat din mediul online este relatia pe care o au cu vanzatorul - comunicarea directa, fix pe nevoile lor si disponibilitatea acestora de a le raspunde rapid la intrebari.

Magazinele online cred ca o adresa de email de contact/comenzi sau un numar de telefon rezolva aceasta problema, insa de cele multe ori nu este chiar asa.

Daca unul dintre clienti este chiar acum pe site-ul tau si incearca sa se decida ce geaca sa cumpere, insa are nevoie de raspunsuri la cateva intrebari pentru a lua o decizie, un telefon sau un email i-ar intrerupe procesul de achizitie si atunci si decizia de cumparare va fi amanata in cazul fericit in care nu renunta la ea, cautand solutia in alta parte.

Daca vorbim de telefon, poate ca cei din departamentul tau care preiau comenzile nu sunt disponibili in acel moment, poate ca cel care vrea sa faca o comanda este la birou si nu te poate suna sau in cazul emailului clientul se afla in situatia de a astepta raspunsul tau.

Si uite-asa ai pierdut un client.

O solutie foarte simpla pe care o poti implementa este un live chat. Colegii tai vor putea raspunde linistiti la mai multe intrebari ale clientilor in acelasi timp, clientii primesc raspunsurile fix atunci cand au nevoie si toata lumea este fericita.

Cum le spui clientilor tai despre noile produse si promotii de pe site-ul tau?

Cu siguranta si tu esti fericit atunci cand afisezi pe site noi produse pe care le-ai pregatit pentru clientii tai sau atunci cand in diferite perioade ale anului ai preturi promotionale la anumite game de produse. Cum le spui despre toate astea clientilor tai? Pui un banner pe site, marchezi intr-un fel produsele si afisezi tot felul de mesaje prin care le atragi atentia? Cine sunt cei care vor vedea toate astea? Cei care intra pe site-ul tau atunci, nu-i asa?

Ce faci cu cei care au cumparat de la tine in trecut si ar putea fi interesati din nou de produsele tale sau cu cei care au intrat pe site-ul tau, n-au gasit din prima ce cautau, dar te-ar mai vizita pe viitor pentru ca stiu ca ai produse bune care li se potrivesc?

Ei sunt prietenii tai, cei care trebuie sa afle primii! Ii poti tine la curent printr-un newsletter. Da-le posibilitatea sa se aboneze si trimite-le vesti care i-ar putea interesa. Repetam: care i-ar putea interesa. Sa trimiti celor din baza ta de date informatii care nu le sunt de folos, nu te va ajuta absolut deloc. O comunicare buna cu clientii tai ti-ar putea imbunatati foarte mult relatia!

Cum le prezinti clientilor produsele tale?

Caracteristicile fizice ii ajuta, dar tu poti faci mai mult decat atat ca sa ii ajuti sa ia o decizie in privinta produselor tale. Spune-le cand si cum pot folosi produsele tale, creaza-le mediul si ei se vor vedea acolo. Esti un magazine online de fashion? Hai sa luam un exemplu: vinzi o jacheta 80% poliester si 20% lana, pe negru. Atat ai de spus despre produsul tau? Trebuie sa ai o imaginatie mai bogata atunci cand ii povestesti clientei tale despre aceasta jacheta: spune-i cand o poate purta, carui stil se potriveste… vorbeste-i despre beneficii mai mult decat despre caracteristici.

Cum le arati ca si alti client au fost multumiti?

De cate ori nu ai auzit intr-un magazin expresia “Asta s-a vandut foarte bine” sau in online mesajul “Cel mai vandut produs”? Ei bine, este normal ca tu sa spui ce-i mai bun despre produsele tale pentru ca vrei sa le vinzi si poate istoricul tau te ajuta sa convingi oamenii prin astfel de mesaje, insa nu poti spune “cel mai cel” despre toate produsele tale.

Clientii vor sa afle si sa invete din experientele pe care le-au avut ceilalti clienti cu magazinul si cu produsele tale, iar cel mai bun mod de a le oferi asta este prin review-uri. Da-le posibilitatea sa-si spuna parerea despre produsele tale sau sa iti puna anumite intrebari prin comentariile lasate pe pagina unui produs.

Acum probabil ca te gandesti “Ce fac cu cele negative?”. Stii deja ca nu poti multumi pe toata lumea. Insa, cel mai bun lucru pe care-l poti face este sa raspunzi acestor review-uri pentru ca asa vei arata ca tu chiar crezi in produsele tale. Poate unii au inteles gresit ceea ce tu aveai de oferit, iar acum ai ocazia sa lamuresti lucrurile.  Raspunsurile tale pot preintampina intrebarile altor potentiali clienti si ii pot convinge sa achizitioneze produsele tale.

Nu-ti fie frica sa dai frau liber parerilor clientilor! Vei ramane placut surprins cate lucruri bune pot spune clientii despre produsele tale. Asta te va ajuta sa vinzi mai mult pentru ca vei castiga clientii care-si puneau semne de intrebare despre produsele tale.

Cum le arati clientilor tai alte produse?

Atunci cand esti intr-un magazin fizic, vanzatorul iti poate arata si alte produse care s-ar potrivi de minune cu ce ai cumparat. Dar ce faci in online?

Si aici solutia este simpla si o poti implementa cu succes. Realizeaza conexiuni intre produsele pe care le ai si fa recomandari intr-o rubrica speciala “Asoreaza cu: …”. Spre exemplu: la pagina de produs “Fusta Maria” pune in rubrica “Asorteaza cu:…” o pereche de pantofi si un top. Poate clienta ta nu s-a gandit sa-si ia si-un top, dar recomandarea ta are mari sanse sa o convinga ca cele doua produsele se potrivesc extrem de bine. Si uite-asa le va comanda pe amandoua. Din nou un client fericit.

Cat de atent esti la ce fac clientii tai pe site?

Un vanzator bun are grija de clientii sai si va veni intotdeauna in intampinarea nevoilor lor. Acelasi lucru ar trebui sa se intample si in online. Urmareste-le activitatea si fii acolo cand au nevoie de tine asemeni unui vanzator din mediul offline. Afla care sunt produsele care le plac, ajuta-i atunci cand rasfoiesc paginile de produse si sunt indecisi, descopera de ce-ti trec pragul magazinului online, dar apoi ies imediat sau de ce adauga produse in cos pe care mai apoi le lasa acolo…

Tot ce ai citit mai sus sunt schimbari simple care-ti pot creste vanzarile mai mult decat ti-ai inchipuit.

Testeaza tot ce-ti trece prin cap, invata din greseli si ai grija de clientii tai!

Despre Retargeting.Biz 

Retargeting.Biz  este o platforma care automatizeaza comunicarea dintre un magazin online si clientii sai, reusind astfel sa genereze mai multe vanzari pentru clienti precum: FashionUP,  F64, Arsis, dEpurtat, Glittio si multi altii.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)