Ce este marketing-ul afiliat?

 

Este întrebarea pe care ne-o adresează zi de zi clienții cu care interacționăm. Răspunsul pe scurt: marketing-ul afiliat este o formă de marketing bazat pe performanță unde afiliații promovează produsele sau serviciile advertiserilor (adica un magazin online, dar nu numai) și sunt plătiți doar pentru vânzările sau lead-urile generate de aceștia.

Aspectul cel mai important și diferențiatorul major al acestui canal de marketing este acela că magazinul online va plăti exclusiv dacă vânzarea generată de afiliat s-a finalizat sau dacă lead-ul este valid. De asemenea, va plăti exact acea sumă de bani pe care el o dorește prin comisionul stabilit inițial în cadrul campaniei, ceea ce ii confera un control absolut asupra costurilor.

Este foarte important de punctat acest aspect întrucât, dacă pentru celelalte canale de marketing se plătește la click sau afișări (Facebook Ads, Google AdWords), pentru acest canal se plătește exclusiv la vânzare, respectiv lead valid înregistrat. Astfel, marketing-ul afiliat devine cel mai eficient canal de marketing datorită permisiunilor oferite magazinelor online de a avea un control ridicat asupra costului de achiziție pentru fiecare client.

Descarca GHIDUL 4 SuperPuteri in Afiliere

Ce nu este marketing-ul afiliat?

 

De cele mai multe ori se realizează confuzia prin care se pune un semn de egalitate între marketing-ul afiliat și PPC marketing (Facebook Ads, Google AdWords). Greșit!

Confuzia vine din faptul că obișnuiți fiind cu KPI-urile (key performance indicators) din PPC marketing, magazinele online analizează de cele mai multe ori eficiența unui program de afiliere prin prisma volumului de trafic trimis de afiliați.

Greșit, din nou! Indicatorii de performanta care trebuie urmăriți într-un program de afiliere sunt următorii:

  • numărul de afiliați din programul de afiliere;
  • calitatea website-urilor pe care afiliații le au;
  • calitatea traficului trimis (din punct de vedere demografic, targetare, relevanță);
  • tipologia de afiliați care sunt în programul de afiliere;
  • procentul de afiliați activi în programul de afiliere;
  • procentul de afiliați care înregistrează comisioane vs masa de afiliați care trimit trafic;
  • rata de conversie in magazinul online;
  • costul cu achizitia unui client
  • AOV (average order value - comanda medie) generat de afiliați; și lista poate continua.

De cele mai multe ori, volumul de trafic trimis de afiliați este unul mic comparativ cu alte canale de marketing pe care magazinele online le folosesc, însă comparația între aceste canale trebuie realizată nu între volumele de trafic, ci între rata de conversie și costul per achiziție client intre marketingul afiliat si, de exemplu, adwords sau facebook.

Deoarece în marketing-ul afiliat costul poate fi controlat ușor, costul de achiziție este de cele mai multe ori cel mai mic în comparație cu celelalte canale de marketing online folosite, iar ROI-ul (return on investment) este mult mai mare.

Volumul de vânzări pe care un program de afiliere îl poate genera este undeva între 10% și 30% din volumul actual de vânzări, dar variaza functie de vechimea campaniei de marketing afiliat facuta de magazinul online si de popularitatea si increderea pe care clientii o au in brand-ul acestui magazin online.

O altă confuzie întâlnită de-a lungul timpului este aceea că marketing-ul afiliat înseamnă publicitate. O nouă greșeală! În marketing-ul afiliat toate atribuțiile ce țin de promovare sunt în responsabilitatea afiliaților care funcționează ca niște agenți de vânzare.

Ceea ce inseamna vizibilitate crescuta fara a plati pentru ea. Rolul magazinului online este acela de a se concentra pe dezvoltarea unei relații de parteneriat continue cu afiliații, precum și pe îmbunătățirea experienței clientului pe site-ul acestuia.

Fiecare dintre KPI-urile prezentate mai sus pot fi controlate printr-un management eficient al programului de afiliere. În articolele ce vor urma pe aceeasi tema, vom prezenta si alte metode ce pot fi folosite pentru a realiza acest lucru.

 

De ce e util să ai un program de afiliere?

 

Întrebarea aceasta vine oarecum normal. De ce ar trebui ca un magazin online să folosească și marketing-ul afiliat în mixul de marketing pe care deja îl folosește?

Primul lucru care îmi vine în minte la această întrebare este afirmația lui John Wanamaker: Jumătate din banii pe care îi dau pe publicitate sunt pierduți, problema este că nu știu care jumătate.

Ei bine, în marketing-ul afiliat nu există această dilemă pentru că magazinul online va plăti exclusiv pentru rezultatele pe care le generează programul de afiliere.

Prin intermediul rețelei 2Parale, fiecare magazin care are un program de afiliere deschis va avea acces la miile de site-uri și blog-uri precum și la specialiști în marketing online care le pot aduce rezultate la costurile stabilite de ei.

De asemenea, magazinul online are libertatea să aleagă afiliații cu care dorește să colaboreze și să dezvolte relații cu ei, astfel încât să obțină rezultate mult mai bune împreună. Va avea, de asemenea, flexibilitatate in stabilirea comisioanelor acordate, ca este vorba de perioade de reducere sau colectie noua, clienti noi sau recurenti, produse in regim special sau colectii clasice.

Adrian HORVAT
Executive Network Manager
2Parale.ro

ghid2parale-mic
Poti descarca de aici ghidul "4 SuperPuteri pentru excelenta in Marketing Afiliat"

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)