A mai ramas o luna pana la Black Friday 2016, iar Teamshare (platforma de e-commerce integrata cu sisteme de contabilitate si gestiune ERP, adreseata clientilor B2B si B2C, prezenta pe piata din Romania din 2003) transmite ca in perioade cu astfel de varfuri de vanzari se remarca eficienta unei solutii integrate de e-commerce. Specialistii Teamshare transmit – intr-un comunicat de presa – ca, de Black Friday, magazinele neintegrate inregistreaza pierderi de pana la 25% din marja de vanzari (echivalentul costurilor operationale alocate procesarii manuale a comenzilor).

Pe de alta parte, un magazin online care alege o platforma integrata de e-commerce inaintea unei perioade de boom inregistreaza, de Black Friday, cresteri de vanzari de 10 – 15% si un plus de 20 – 25% la nivelul castigului operational.

Principalii factori care produc pierderi pentru e-shop-uri de Black Friday sunt:

  • efortul uman de actualizare a stocurilor
  • gestionarea comenzilor fara stoc
  • timpul crescut de facturare (prin copierea datelor din e-mail in software-ul de gestiune si contabilitate)
  • timpul crescut de generare AWB de curierat

Marius Panait_Teamshare

„Costurile ridicate de administrare a campaniei de Black Friday, in pregatirea ei si dupa, sunt resimtite imediat de un magazin neintregrat. Acesta va avea nevoie de o saptamana intreaga sa factureze, impacheteze si sa livreze toate comenzile. In schimb, unul care foloseste o solutie integrata finalizeaza toate operatiunile in maxim doua zile. Automatizarea este solutia cea mai eficienta pentru a evita pierderile in perioadele cu varfuri de vanzari”, explica in comunicat Marius Panait (foto, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare).

Pe termen lung, efectul negativ se intensifica, iar clientii isi pierd increderea in magazinele online neintegrate, din cauza comenzilor anulate din lipsa de stoc. Integrarea platformei de e-commerce cu sistemele de contabilitate si gestiune folosite de un magazin permite afisarea automata pe site a informatiilor actualizate despre stoc, pret, sold, limita de credit, facturi si incasari. Un magazin online poate obtine rezultate optime de Black Friday daca implementeaza solutia integrata de e-commerce cu cel putin 3 – 6 luni in avans, timp in care angajatii se pot acomoda cu noile fluxuri operationale. De Black Friday si in luna cadourilor nu e indicat sa se modifice fluxurile, pentru ca ele vor perturba calitatea serviciilor percepute de clienti si nu vor aduce beneficiile anticipate, respectiv reducerea prognozata a costurilor.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)