Mai mult de jumatate dintre consumatorii europeni au facut cel putin o achizitie online in ultimul an. Acest procentaj aproape ca s-a dublat din 2006. A crescut deasemenea si rata consumatorilor europeni care fac cumparaturi de peste granita , aproape triplandu-se din 2006 si ajungand la 15% in 2012.

Acestea sunt doua dintre concluziile importante care au fost relatate in cadrul raportului Eurobarometer emis de Comisia Europeana. Acelasi studiu a aratat ca desi achizitiile transfrontaliere sau “cross-border” au devenit mai populare decat in trecut, efectuarea de cumparaturi online de la un vanzator dintr-o alta tara membra a Uniunii Europene nu este o practica atat de frecventa printre consumatorii europeni.

Doar unul din trei consumatori europeni se simte increzator ca poate cumpara un produs prin internet de la un vanzator aflat intr-o alta tara EU. Dar – partea cea mai importanta – dintre oamenii care au facut deja astfel de cumparaturi online, 80% au incredere in achizitiile cross-border. Evident, dintre oamenii care nu au achizitionat niciodata nimic online, doar 27% s-ar simti increzatori in cumparaturile cross-border.

Cu toate acestea, patru din 10 respondenti au declarat ca sunt pregatiti sa comande produse si servicii online folosind o alta limba EU si 32% stiu de unde sa procure mai multe informatii sau sfaturi cu privire la achizitionarea de produse cross-border. Cand au fost intrebati despre cumparaturile pe care intentioneaza sa le efectueze, 26% au spus ca ar fi interesati de achizitii crosss-border dintr-o alta tara EU in urmatoarele doisprezece luni.

Pe de alta parte, analizand datele care descriu activitatile retailerilor, observam ca majoritatea acestora vand doar in limba lor; 55% dintre respondenti au declarat ca isi promoveaza astfel afacerea. Dar mai exista si cealalta parte, adica 45% dintre cei intervievati, care au spus ca folosesc cel putin doua limbi. Unul din opt retaileri folosesc chiar mai mult de trei limbi. Unul din patru retaileri participa la comertul cross-border.

Nu este rau, insa acest procent reprezinta o scadere de 2% din 2011. Costurile legate de aderarea la diverse regulamente de protectie a consumatorilor si posibila crestere a costurilor care ar deriva din eventualele fraude sunt principalele obstacole care stau in calea dezvoltarii comertului cross-border.

Sursa: http://ecommercenews.eu/online-shopping-continues-to-grow-throughout-the-eu/

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)