In medie, cheltuielile online saptamanale ale cumparatorii britanici au crescut, in iunie, cu 18,3% fata de aceeasi luna de anul trecut, la 586,9 milioane de lire, in timp de vanzarile de pe internet ale magazinelor generaliste au urcat cu 35%.

Conform buletinului lunar de vanzari din retail al Biroului National de Statistica (BNS, din Marea Britanie), aproximativ 9,7% dintre cheltuielile din retail, exceptand combustibilul, se fac pe internet. Aceasta ridica cheltuielile medii saptamanale din retail la 6,9 miliarde de lire, mai mari decat anul trecut in aceeasi perioada cand au fost de 6,6 miliarde de lire, si fata de mai, acest an, cand au fost de 6,8 miliarde de lire.

Datele ONS sunt estimate pe baza unui studiu lunar facut pe 5.000 de retaileri, inclusiv cei mari, cei care angajeaza peste 100 de persoane.

Domeniile din retail cu cea mai mare crestere cuprind vanzarile din afara magazinelor fizice, dintre care 66,5% se fac online, si magazinele generaliste, ale caror vanzari au urcat cu 3%, in spatiile fizice, si cu 35,2% online, in ultimul an - cea mai ridicata crestere din noiembrie 2009 pana in prezent. In jur de 9,5% dintre vanzarile magazinelor generaliste sunt realizate online.  

Magazinele de textile, imbracaminte si incaltaminte au inregistrat o crestere a vanzarilor cu 20,1%, in aceasta luna, dintre care 9,3% dintre vanzari se fac pe internet. Dar cresterea online s-a inversat in cazul magazinelor de bunuri casnice, ale caror cheltuieli s-au redus cu 13,5%, aproximativ 4,7% dintre vanzarile acestei categorii fiind realizate online.

Cu toate acestea, BNS a spus ca, desi cea mai mare crestere s-a facut in afara magazinelor fizice, "in loc sa vina de la acei retaileri care vand preponderent online, a fost alt retail care n-are loc in magazin si casele de licitatii care au furnizat cea mai mare crestere din acest domeniu". Aceasta sugereaza ca cea mai mare crestere au avut-o marketplace-urile precum eBay. Intre timp, feedback-ul de la magazinele generaliste sugereaza ca vanzarile au crescut ca rezultat a promotiilor si vanzarilor de lichidare. Cea mai mica proportie de vanzari online continua sa se gaseasca in domeniul alimentar, unde 3,3% dintre vanzari au fost in online.

Cifrele stabilesc contextul economic pentru cresterea in vanzari. Intre primul trimestru din 2004 si primul trimestru din 2008, vanzarile din retail au urcat cu 11,4% in volum si cu 14,5% in valoare, diferenta cauzata de cresterea preturilor - inflatia preturilor de consum (CPI) a urcat cu 9,3% in cursul acestei perioade. Intre primul trimestru din 2008 si primul trimestru din 2013, vanzarile din retail au urcat cu doar 21% in volum si 12,8% in valoare, asa cum CPI-ul a fugit la 17,8%.

Pe 19 iulie, BNS a anuntat cifrele oficiale care confirma cresterea pozitiva a vanzarilor, observata in Monitorul vanzarilor din retail BRC (Britich Retail Consortium) - KPMG, emis pe 9 iulie. Cresterea totala a vanzarilor raportate de BNS, neajustate sezonier, a fost de 4% in iunie, comparativ cu 3,7% cu un an in urma, de 3,9% in mai, si de 2,9% per total.

Helen Dickinson, directorul general al Britich Retail Consortium, a spus ca cifrele BNS confirma optimismul prudent al ascendentei retail-ului, sugerata de propriile cifre ale BRC, la inceputul lunii iulie. "Aceasta prezinta o dovada in plus ca semnele timide ale unei redresari produse de consum incep sa se produca", a mai spus ea.   

Sursa: http://internetretailing.net/2013/07/uk-shoppers-spent-18-3-more-online-in-june-with-department-store-internet-sales-up-by-35/
Autor: Cherry Reynard 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)