online

Comertul online este un domeniu in continua miscare, iar strategia de vanzare se schimba constant. Orice afacere e-commerce trebuie sa fie capabila sa se adapteze rapid, iar cateva sfaturi noi legate de depasirea obstacolelor (ca abandonul cosurilor si competitorii) nu strica niciodata! WooCommerce (in parteneriat cu VWO) ofera astfel de sfaturi in „Ecommerce Consumer Survey Report 2017”, realizat pe un esantion de peste 1.000 de cumparatori online (din SUA si Marea Britanie, 18 – 55 de ani).

Acestia au raspuns la intrebari legate de cele 3 stadii critice ale calatoriei de cumparare: inainte de a ajunge pe site-ul tau (cand provocarea pentru comerciantul online e sa-l faca pe client interesat de brand-ul tau, prin strategii de marketing care sa te detaseze de cooncurenta), in timp ce se afla pe site (cand compania trebuie sa inteleaga calatoria clientului si o optimizeze) si dupa vizita la magazinul online (cand vanzatorul trebuie sa livreze comanda facuta de client rapid, oferind o experienta de nota 10).

Cele mai relevante informatii din raport, in ceea ce priveste razbirea pe o piata e-commerce aglomerata:

  1. OFERA O EXPERIENTA OMNICHANNEL ONLINE SI OFFLINE (entitati care nu mai sunt distincte pentru clienti, ci intesanjabile si complementare):
  • 42% dintre respondenti spun ca principalul avantaj al cumparaturilor pe Internet este pretul mai mic omnichannel
  • 51% spun ca isi combina experientele online si offline inainte de a cumpara ceva (se documenteaza online si cumpara offline sau invers)
  • fie ca sunt pe telefon, acasa sau intr-un magazin fizic, clientii trebuie sa primeasca acelasi nivel ridicat de acces la informatie
  1. EXPLOREAZA COMERTUL TRANSFRONTALIER:
  • aproape 57% dintre respondenti spun ca au cumparat de pe site-uri straine si aproape 32% – ca sunt dispusi sa incerce
  • afacerile online pot bate palma cu experti in logistica si transport pentru a usura comertul transfrontalier
  • in acest scop, retailerii online nu trebuie doar sa-si traduca site-ul in alta limba si atat (trebuie sa-l adapteze la specificul local) si nu trebuie sa presupuna ca brand-ul lor e celebru si peste hotarele tarii proprii
  1. OFERA O EXPERIENTA EXTREM DE PERSONALIZATA CLIENTULUI:
  • 36% dintre persoanele chestionate spun ca sunt predispuse sa cumpere de la site-urile care le sugereaza produse in baza istoricului cautarilor proprii
  • in acest scop, folosi testarea A/B (creati doua landing page-uri diferite pentur site-ul vostru si vedeti care atrage mai multi clienti)
  • 47% dintre chestionati spun ca folosesc telefonul la cumparaturi online, deci optimizati-va site-ul pentru dispozitive mobile

    mobile pay

  • alegeti solutii de plata mobile instant, ca PayPal Express, Amazon Payments, Stripe si Shopify Pay; Android Pay si Apple Pay sunt mai populare in aplicatii
  1. NU SUBESTIMA PUTEREA REVIEW-URILOR
  • aproape 54% dintre respondenti au spus ca au citit aproape toate evaluarile altor clienti inainte de a decide sa cumpere
  1. OFERA UN CHECK-OUT SIMPLU checkout
  • 36% dintre chestionati spun ca sunt cel mai frustrati de faptul ca trebuie sa completeze de doua ori aceleasi informatii la check-out
  • 42% dintre respondenti au spus ca taxele de livrare neasteptate au fost motivul pentru care au abandonat cosul
  1. OFERA O LIVRARE IMPECABILA
  • aproape 31% dintre respondenti spun ca, daca li se ofera o data clara de livrare, sunt mai predispusi sa cumpere ceva
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)