Specialistii de marketing care au cunostinte tehnice pot ajunge si la 2000 €/luna, in functie de experienta. O solutie software poate automatiza o mare parte din task-urile acestora si costa cateva sute de euro, in functie de volumele de trafic.  Dar poate oare aceasta inlocui specialistii in marketing?

automatizare-marketing

In momentul actual, se poate intr-o oarecare masura, dar nu complet. Este nevoie de cineva care sa scrie textele pentru reclame sau articole. Apoi, sa puna toti factorii la un loc si sa decida in functie de indicatorii avuti pe promovare, costuri asociate sau bugetele puse la dispozitie. Insa inteligenta artificiala se dezvolta si o sa avanseze, iar peste 5 ani lucrurile vor sta altfel.

Solutiile de automatizare marketing exista pe piata de ceva vreme, cele mai cunoscute fiind in zona B2B. Pe scurt, potentialul client interesat de oferta firmei isi lasa datele de contact. Pana in momentul in care este preluat de un reprezentat al firmei va fi contactat automat de catre solutia software, care il trece pas cu pas prin procesul de achizitie si il determina sa cumpere.

O metoda asemanatoare exista si pentru zona de consumatori. Diferenta este data de volum, si anume pe de o parte numarul urias de produse din catalog oferite la vanzare, si numarul mare de vizitatori, fiecare cu o nevoie diferita.

Magazinele online apeleaza la tot felul de solutii tehnice ce usureaza munca oamenilor de marketing. Este practic imposibil sa contactezi manual si sa personalizezi mesajele in functie de interesele fiecarui vizitator dintr-un magazin, intr-un mediu atat de dinamic si cu concurenta crescuta.

Solutiile de automatizare marketing precum InboxTarget (solutie romaneasca), ActiveCampaign, Monetate, Eloqua (Oracle), Emarsys preiau aceste taskuri si le automatizeaza:

  • Comunicare personalizata in functie de actiunile fiecarui client. In plus continutul reflecta aceste interese, fiind unic pentru fiecare client
  • Schimbarea dinamica a mesajelor in magazin pentru a imbunatati experienta utilizatorului
  • Colecteaza date de la utilizatori pentru a ajuta la deciziile de business.
  • Sunt capabile sa se adapteze dupa fiecare companie, pe nevoile sale de business

Ce poate face o solutie tehnica mai bine decat un om:

  • Sa analizeze interesele fiecarui utilizator, mai ales cand vine vorba de volume mari de trafic
  • Sa segmentare baza de date emailuri pe categoriile de interes
  • Sa creeze dinamic continutul emailurilor cu produse recomandate si personalizate fiecarui user

Ce poate face un om mai bine decat un calculator:

  • Sa poarte o conversatie one-to-one
  • Sa scrie texte pentru a atrage consumatorii
  • Sa creezi elemente grafic pentru a determina clientii sa revina
  • Analizeze raspunsul la sondaje, mai ales cele cu raspuns deschis, pentru a-si imbunatati businessul

Costul acestor solutii incepe de la cateva zeci de euro/luna pentru un magazin mic si pot ajunge la cateva mii daca vorbim de afaceri cu 6-7.000 comenzi pe zi (vezi aici un link). Insa investitia este recuperata din primele luni, deoarece se poate demonstra prin rapoarte cati bani a adus in plus, sau putem vorbi de efortul acoperit anterior de un angajat din departamentul de marketing.

Conform Jeff Bezos, “daca nu poti hrani o echipa cu 2 pizza, atunci echipa este prea mare”. Astfel echipele mici, sustinute de solutii software contribuie la successul unei afaceri, cum a fost si cazul Amazon.

Exemple de campanii si functionalitati care pot fi complet automatizate:

  • Recuperare cosuri abandonate si checkout
    • aprox 20% din cosuri sunt recuperate,
    • open rate 55%,
    • click rate 38%
  • Retargeting interese utilizatori pe categorii de interes
    • Open rate 48%
    • Click rate 25%
  • Retargeting alte activitati in site (cautare diverse produse, product retargeting)
  • Cresterea bazei de date de abonati la newsletter si la notificari push (rata de crestere de 2-5% lunar)
  • Publicare automata pe pagina de Facebook zilnic/saptamanal top produse calculate automat
    • Cele mai noi produse, cele mai cumparate
    • Cele mai adaugate in cos sau in wishlist
  • Remarketing automat client in alte retele, precum Facebook Ads sau Google Adwords cu produsele vizualizate sau abandonate in cos

InboxTarget poate rezolva taskurile de marketing prin automatizare, fiind dedicata magazinelor online. Pornind de la urmarirea intereselor vizitatorilor, acopera nevoia magazinului de comunicare cu acestia, prin automatizare si personalizare mesaje. Serviciul a fost lansat in Romania in 2016, valoarea vanzarilor asistate lunar in retea este de 20M Euro, reprezentand o medie de 7% din volumul total de vanzari al clientilor.

 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)