Conform Biroului de Statistica din SUA, in primele 3 luni ale anului, cumparaturile online au reprezentat doar 8,4% din totalul vanzarilor de bunuri de amanuntul din tara (adica 105,7 miliarde $), cu 4,1% mai mult fata de T4 2016 si cu 14,7% mai mult fata de T1 2016. Dar acest procent de 8,4% a afectat piata muncii din retail: zecile de mii de posturi de munca nou-aparute in companiile online nu au putut contrabalansa job-urile pierdute in retailul traditional, noteaza nytimes.com.

Astfel:

labor 1

  • job-urile din domeniul e-commerce se dezvolta rapid in SUA – in ultimii 15 ani au crescut cu 334% (178.000 locuri de munca); de exemplu, in ultimii 5 ani, posturile de munca din domeniul site-urilor care vand electronice s-au dublat, in timp ce job-urile din magazine de retail au scazut cu 25%

jobs 2

  • cu toate astea, numarul locurilor de munca din comertul online e mic, comparativ cu cel din magazine, depozite (au crescut cu 841.000 in ultimii 15 ani) si alimentari, pentru ca nu presupune atat de multa munca fizica
  • angajatii din e-commerce au salarii mai mari decat cei din retailul clasic, dar valoarea lor de productie pentru companiile online e si ea mai mare, site-urile vand mai multe produse cu mai putini angajati fata de un magazin fizic (aproape doua treimi dintre firmele e-commerce au 4 sau mai putini angajati)

map

  • 23% dintre joburile din retail se afla in zone rurale si metropolitane mici
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)