raritate, dovezi sociale, urgenta

Amazon domina industria e-commerce: acum 2 ani, un sondaj a aflat ca 50% dintre cautarile online pentru un produs se faceau pe Amazon.com, nu pe motoare de cautare ca Google. Pentru a razbi in comertul online, in ciuda gigantului cu sediul la Seattle, Qubit Research a realizat un raport („Getting 6% more”), care a analizat (timp de 4 ani) peste 2 miliarde de calatorii de cumparare a peste 300 de clienti si 120 de milioane de achizitii online, pentru a determina ce tehnici de personalizare si optimizare pot aduce o crestere a vanzarilor de pana la 6%.

Raportul dovedeste ca cel mai bine functioneaza raritatea, dovezile sociale si urgenta (dar acestea nu rebuie folosite in exces, pentru ca atunci clientul isi pierde increderea in brand) – declansatori emotionali care nu au legatura cu aspectul site-ului si nici cu creativitatea prezentarii informatiei:

  • RARITATEA – trebuie sa scoti in evidenta produsele reduse ca numar in stoc; veniturile pe cap de vizitator (RPV) cresc astfel cu 2,9%, in medie (prin comparatie, un design nou al paginii ofera un RPV de doar 0,2%, iar modificarea butoanelor scade RPV cu 0,2%)
  • DOVEZILE SOCIALE – review-urile, rating-urile sau mentionarea revenirii in stoc a produselor populare creste RPV cu 2,3%, in medie; produsele recomandate cresc RPV cu 0,4%
  • URGENTA – transmite cumparatorului ca are un timp limitat in care poate cumpara un anumit produs si vei vedea ca RPV creste cu 1,5%
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)