ebay

Compania eBay a adunat laolalta, la Las Vegas, peste 1.000 de vanzatori din 42 de state americane (plus Canada), care vand pe site, anual, produse in valoare de peste 500 de milioane de dolari, pentru a le prezenta obiectivele companiei si planurile de viitor. Bloomberg.com scrie ca CEO-ul eBay, Devin Wenig, care detine aceasta functie de un an incoace, promite sa concureze cu rivalii de la Amazon printr-o serie de masuri menite sa faca eBay sa exceleze in domeniile in care Amazon are puncte minus.

„Lumea nu trebuie sa aleaga intre Amazon si eBay. Lumea le poate avea cu usurinta pe ambele”, a spus el. Diferentierea dintre cele doua e centrala strategiei lui Wenig, care intentioneaza sa transforme compania lui intr-una care nu e destinata cumparatorilor grabiti, care vor livrare imediata sau butoane Dash, ci intr-una care e destinata cumparatorilor curiosi, care isi dedica timpul descoperirii de noi gadgeturi, haine sau vacante.

Marea provocare pentru Wenig este reimprospatarea brand-ului (considerat de oameni a fi echivalent cu licitatii pentru vechiturile altora, desi acestea nu mai constituie decat o parte redusa a afacerilor companiei). Desi a fost fondat aproape concomitent cu Amazon, eBay are de doua ori mai putini cumparatori si trafic de doua ori mai redus.

Ce promite Devin Wenig?

  • atragerea a 100 de milioane de clienti noi, in aceasta toamna, cu reclame TV adresate Generatiei Y (persoane nascute in perioada 1980 – 2000) care nu este atat de bine familiarizata cu eBay; reclamele sunt menite sa atraga clientii inaintea Sarbatorilor

  • intrarea agresiva pe piete emergente (ca Turcia)

  • luarea cu asalt a clientilor pe retelele sociale, ca Facebook, Pinterest si Snapchat

  • dezvoltarea unei noi arhitecturi de search in cadrul site-ului, care le va permite clientilor sa descopere mai usor produse noi; vanzatorii vor fi indemnati sa aiba cuvinte-cheie mai exacte si descrieri mai clare ale produselor, pentru ca tuturor clientilor sa le fie mai usor sa descopere ce cauta; eBay a cumparat, in acest scop, SalesPredict (companie israeliana care prezice comportamentul de cumparare al clientilor si care poate ajuta eBay sa se asigure ca cererea si oferta coincid) si Expertmaker (firma de analiza de date care descopera ce isi doresc cumparatorii si la ce preturi)
  • cuplarea realitatii virtuale cu mai multe produse vandute online; deja pe eBay, cand cumperi bilete de avion prin Stubhub, iti poti vedea virtual scaunul, iar Wenig a creat o divizie de cercetare („N”) care cauta modalitati noi de a aplica tehnologia RV in alte domenii
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)