O echipa de marketing excelenta seamana cu o formatie rock de succes, aflam de pe marketingprofs.com, via LinkedIn (unde activeaza momentan peste 3,1 milioane de marketeri). La fel cum toti membrii unui grup contribuie la succesul colectiv, la fel membrii echipei de marketing aduc – fiecare – propriul potential in ansamblul creativ menit sa determine publicul sa devina cumparator.

Infograficul de mai jos compara managerul social media cu solistul unei formatii (omul care incinge atmosfera si care constituie imaginea brand-ului), managerul de content marketing e cel de la chitara bass (cel care scrie cantecele si discuta cu tobosarul, pentru a gasi ritmul potrivit), managerul SEO e tobosarul (omul care construieste fundatia muzicala a grupului), generarea de programe targetate de marketing (pentru a spori relevanta brand-ului prin campanii si a determina vanzari) este chitaristul principal (omul care face un solo de zile mari), PR-ul e managerul formatiei (care colaboreaza cu marketingul pentru a lamuri orice situatie), iar consumatorul e publicul ascultator (fanii formatiei).

Esential pentru o echipa de marketing de nota 10 nu e doar sa stii ce oameni o compun, ci si cat de priceputi trebuie sa fie acestia la asta: din punct de vedere a educatiei, 60% dintre acestia au bacalaureatul luat si 30% dintre ei au diplome universitare. Majoritatea membrilor echipelor de marketing de succes sunt asi la: generarea de lead-uri, managementul brand-ului, web analytics, strategii digitale is comunicare, iar recruiterii spun ca nu strica deloc sa fie experti si in SEO.

marketing-machine

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)