Wellington Fonseca, vicepresedinte al departamentului de marketing la Gilt Group (n.red. - un magazin online cu sediul in New York), a discutat, in timpul unei sesiuni de la Integrated Marketing Week (IMW) 2013, din New York, stategiile pe care grupul le foloseste pentru a-si atrage clienti prin intermediul multiplelor canalele digitale - multichannel marketing.

Fonseca a discutat despre principalele provocari de marketing al Gilt: cum sa faca marketing pentru cei opt milioane de membri activi din aproximativ 100 de tari care comunica cu Gilt printr-o varietate de canale, inclusiv cele mobile (smartphone-uri si tablete), web (PC-uri) si direct email.

Fonseca a spus ca, pentru o tranzitie lina intre canale, Gilt trebuie "intotdeauna sa se adapteze la diferentele dintre formatele specifice fiecarui canal. De asemenea, folosirea dispozitivului se modifica in functie de perioada zilei, asa ca este crucial sa fii acolo unde sunt clienti tai".

Personalizarea este o alta mare parte din startegia de marketing a Gilt. "Trimitem mai mult de 2.500 de versiuni de email-uri personalizate, in fiecare zi", a mai spus Fonseca, adaugand ca principalele modalitati de a particulariza folosite de companie pentru acestea sunt comportamentul de cumparare, profilul declarat chiar de consumator si filtrarea colaborativa din site.

De asemenea, Gilt trimite alerte de email pe baza preferintelor catre anumiti membri cu o noapte inainte ca vanzarile unui anumit brand sa inceapa. Alertele sunt trimise catre "cei care se afla deja pe listele asteptare, catre favoriti si catre cumparatorii unui anumit brand", a mai spus Fonseca. El a adaugat ca acest program a fost introdus dupa ce a primit feedback de la clienti pentru el. "Aceste alerte de brand au, in prezent, o rata de conversie intre 2% si 5%", a mentionat Fonseca.

Personalizarea site-ului este o alta strategie pe care Gilt se jura ca o foloseste. Multumita factorilor de personalizare mentionati mai sus, cand un anumit membru viziteaza site-ul Gilt, in partea de sus a paginii vede un magazin Gilt care este centrat pe un anume brand cu care acesta are cea mai mare afinitate. In mijlocul paginii, acesta vede vanzarile Gilt bazate pe ceea ce a cumparat sau a preferat in trecut. In sfarsit, spre finalul paginii, acesta vede un alt magazin Gilt clasat conform relevantei pentru el, selectat pe baza comportamentului de cumparare. Filtrarea pe baza colaborarii este folosita pentru a sugera anumite vanzari.

In timp ce profilul pe care si-l declara chiar cumparatorii este factorul cheie de personalizare pentru Gilt. Fonseca a subliniat ca "brandurile trebuie sa livreze pe baza asteptarilor create prin verificarea preferintelor acestora, sau altfel nu va functiona".

Mobilul este o alta mare initiativa pentru Gilt. Fonseca a spus ca cea mai recenta dezvoltare pe mobile este lansarea notificarilor personalizate catre grupuri specifice de utilizatori. Gilt targeteaza aceste grupuri dupa gen, comportament de cumparare, ocupatie etc.

Mobile augmented reality este o alta tactica prin care Gilt creste. Caracteristica cu ochelarii de soare augmented din aplica Gilt le permite membrilor sa "incerce" practic ochelarii. "Utilizatorii pot trece sa caute si sa vada prin alta pereche de ochelari ei insisi. Fotografiile pot fi usor distribuite pe Facebook si Twitter", a mai spus Fonseca.     

Initiativele de pe mobile ale Gilt par sa functioneze: pana in prezent, au fost descarcate sase milioane de aplicatii ale Gilt, iar conturile de mobile reprezinta intre 30% si 40% din totalul veniturilor Gilt, a precizat Fonseca.

Sursa: http://www.retailonlineintegration.com/article/how-gilt-groupe-engages-its-customers-across-multiple-medias/1
Autor: Melissa Campanelli

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)