Utilizatorii interactioneaza cu brandurile pe canale multiple: web, e-mail, dispozitive mobile, aplicatii, chat online, telefon, magazine fizice. A crea continut potrivit pentru fiecare dintre acestea, care sa atraga clientii si sa le ofere o experienta memorabila, este o provocare, explica nngroup.com.

Pentru a oferi o experienta omnichannel de nota 10, prin crearea de continut optimizat, in functie de contextul in care este folosit, brand-urile trebuie sa inteleaga informatii legate de utilizatori si de canalele la care acestia apeleaza:

  • de ce interactioneaza clientul cu ei
  • unde si cand interactioneaza
  • ce canale si dispozitive folosesc, de-a lungul calatoriei de cumparare
  • in ce context folosesc aceste canale si dispozitive, care sunt punctele lor forte

Cand vine vorba despre canalele folosite de clienti pentru a interactiona cu brand-ul, trebuie retinut ca fiecare are punctele lui forte, care dezvaluie de ce si cum este folosit de client.

canale comunicare

In functie de informatiile pe care ni le indica aceste canale, experienta poate fi astfel optimizata, pe fiecare:

desktop site

  • Desktop/Laptop: utilizatorul poate completa formulare lungi, viziona un site complex, da o comanda complexa de produse; clientul e in primele stadii ale calatoriei de cumparare si i se poate oferi continut bogat si detaliat despre produs (care sa ii permita sa il compare cu alte modele) si info despre metode de plata, transport etc.

    smartphone site
  • Smartphone/Tableta: versiunea de smartphone a unui site trebuie sa detecteze (via GPS) locatia fizica a clientului si sa ii ofere promotii tintite, coduri de reducere ce pot fi scanate cu telefonul, mesaje sms care ii alerteaza instantaneu in legatura cu utilizarea cardului lor de credit (pentru a evita tentativele de frauda), informatii legate de amplasarea magazinelor celor mai apropiate de el; sesiunile sunt mai scurte si predispuse la intrerupere, deci continutul trebuie condensat si e important sa se puna accentul pe informatia cea mai importanta legata de produs (de exemplu, lista tuturor produselor vandute de companie sa fie incluse intr-un meniu secundar, care sa le permite clientilor sa afle, daca doresc, detalii in plus despre fiecare); includeti in versiunea pentru tableta a site-ului clipuri video si continut media care creeaza experiente imersive

Dupa ce ati creat continut optimizat pentru fiecare dispozitiv, trebuie sa va asigurati ca pastrati consecventa, fiecare canal trebuie sa arate asemanator, sa creeze o experienta coeziva de ansamblu. Dar asta nu inseamna sa oferi exact aceeasi experienta pe toate canalele, ci sa pastrezi miezul acesteia. Identitatea brand-ului trebuie sa ramana pe toate canalele, toate trebuie sa ofere acces la aceleasi informatii: de exemplu, pe desktop poti oferi acces la politica de livrare si de plati, intr-un layout complex, plin de detalii; pe mobile, poti oferi aceleai informatii, aranjandu-le altfel si axandu-te pe caracteristicile disponibile pe un smartphone.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)